Topoverleg in Brussel over Griekse schuldenproblematiek gaat verder

Topoverleg in Brussel over Griekse schuldenproblematiek gaat

Ivo Arnold, hoogleraar monetaire economie aan Erasmus School of Economics, is d.d. 25 juni 2015 te gast in de studio van Radio 1. Onderwerp van gesprek is de situatie rond Griekenland. Overleggen tussen Griekse premier Tsipras en de geldschieters gaan verder. Het topoverleg over de Griekse schuldenproblematiek is aan het begin van de nacht beëindigd. Of het iets heeft opgeleverd, is onduidelijk. Ivo Arnold geeft zijn visie.

‘Als je als econoom er naar kijkt dan zijn inhoudelijk die voorstellen niet heel erg verschillend en zou je er uit moeten komen. Ik denk dat wat het spannend maakt, is dat gebrek aan vertrouwen. Dat kan ook ongelukken veroorzaken natuurlijk; dat we er echt niet uitkomen en dat we een grexit krijgen.’ Aldus Arnold.

Helaas is het fragment niet meer te beluisteren bij NPO Radio 1 (45:23 min), 25 juni 2015.