Voorlichtingsevenement Erasmus Xperience succesvol verlopen

Op donderdag 16 mei 2013 hebben ruim 200 scholieren uit 5-VWO op campus Woudestein nagedacht over de toekomst van het topvoetbal in Rotterdam en over de bouw van een nieuwe Kuip. De Erasmus Universiteit Rotterdam organiseerde dit evenement samen met voetbalclub Feyenoord en de Rotterdamse deelgemeente Feijenoord.

De dag werd geopend door Philip Hans Franses, decaan van de Erasmus School of Economics. Franses interviewde achtereenvolgens Feyenoord-talent Jean-Paul Boëtius over zijn succes en stadsbestuurder René Kronenberg over de betekenis van een mogelijk nieuw stadion voor Rotterdam Zuid. Eric Gudde, algemeen directeur van Feyenoord, introduceerde de verschillende thema’s en workshops van de dag.

Nieuw voorlichtingsconcept

Het is de eerste keer dat de Erasmus Universiteit Rotterdam een voorlichtingsevenement in samenwerking met lokale partners en rondom een maatschappelijk vraagstuk organiseert. Het doel is om scholieren op een concrete, actieve en interdisciplinaire manier kennis te laten maken met opleidingen die worden gedoceerd.