Wie betaalt ónze oude dag?

Hebben de twintigers en dertigers van nu straks nog recht op pensioen? Hoe lang moeten we doorwerken? En is het eigenlijk nog wel van deze tijd om je pensioenvoorziening uit te besteden? Tijdens Studio Erasmus, op dinsdag 10 september in de Rotterdamse Schouwburg, geeft Onno Steenbeek een analyse.

Onno Steenbeek is praktijkhoogleraar Risicobeheer van Pensioenfondsen aan Erasmus School of Economics en directeur Asset Liability Management bij pensioen- en vermogenbeheerder APG.

Tijdens Studio Erasmus kijkt hij vooruit naar Prinsjesdag. Staatssecretaris Weekers werd onlangs nog op de vingers getikt door de AFM omdat hij een veel te optimistisch beeld zou schetsen van de pensioensector.

Studio Erasmus is de maandelijkse talkshow van de Erasmus Universiteit. Met interviews, scherpe minicolleges en livemuziek. Op dinsdag 10 september naast Onno Steenbeek te gast:

• dr. Veerle Bergink over de (on)voorspelbaarheid van kraambedpsychoses
  • dr. Willem-Jan Kortleven  met een minicollege over onze risicosamenleving
  • ‘de prof leest de krant’, met mediawetenschapper Bernadette Kester

Verder livemuziek en een sneak preview op het theaterseizoen.

Dinsdag 10 september | 20.30 – 21.45 uur (inloop met livemuziek vanaf 20.00 uur)| Rotterdamse Schouwburg (Schouwburgplein 25)

Toegang gratis, reserveren mogelijk via www.sgerasmus.nl |

Studio Erasmus is een samenwerking van de Erasmus Universiteit en de Rotterdamse Schouwburg. Productie is in handen van SG Erasmus en Erasmus Podium. Presentatie: Geert Maarse.
Kijk hier eerdere edities terug.