Aanvragen

Students on campus Erasmus University Rotterdam

Om een erkenningscertificaat aan te vragen, dienen studenten hiervoor een verzoek in te dienen via ‘Mijn zaken’ op OSIRIS. Dit doe je door:

1. In te loggen in OSIRIS Student.
  2. Naar het tabblad ‘Zaken’ te gaan en dan door te klikken naar ‘Mijn zaken’.
  3. Rechtsbovenin te klikken op ‘Start een nieuwe zaak’ en vervolgens te kiezen voor ‘Aanvraag erkenningscertificaat’.
  4. De checklist met voorwaarden voor de toekenning van een erkenningscertificaat door te lopen.
  5. Op ‘volgende’ klikken om de aanvraag in te dienen.

Het controleformulier dat nodig is voor je aanvraag is te vinden op de site van de EUR, onder https://www.eur.nl/onderwijs/praktische-zaken/begeleiding-advies/erkenningscertificaat/toekenningscriteria. Deze dient ondertekent te worden door de huidige voorzitter van de vereniging/raad of de voorzitter van de vereniging/raad ten tijde van het uitvoeren van je functie.

Wanneer de aanvraag is ingediend, kun je onder ‘Mijn zaken’ de voortgang van je aanvraag bekijken. Als je aanvraag is goedgekeurd, wordt er hier weergegeven ‘Aanvraag goedgekeurd’, waarna de afdeling Studievoortgang & Diplomering (SV&D) aan de slag gaat met het produceren van je erkenningscertificaat.

Indien je aanvraag niet compleet is, zal het team SV&D je aanvraag afwijzen en ontvang je bericht over wat je nog moet doen om je aanvraag compleet te maken, waarna je hem opnieuw kunt indienen.