VSBfonds

Over VSBfonds

VSBfonds is een van de grootste particuliere beleggingsfondsen in Nederland. VSBfonds wil bijdragen aan de individuele groei van een persoon en wil zijn betrokkenheid bij de hedendaagse samenleving vergroten. Projecten die bijdragen aan dit doel zullen kwaliteit opleveren voor mogelijke financiering .

Elk jaar biedt de VSBFonds beurzen aan studenten die na hun afstuderen (bachelor of master) naar het buitenland willen om hun studie of onderzoek voort te zetten. Bij wijze van uitzondering en in overleg met de VSBFonds kunnen ook niet-Nederlandse studenten in aanmerking komen voor een van deze beurzen. Je moet aantonen dat je geïntegreerd bent in de Nederlandse samenleving, een goede kennis van de Nederlandse taal hebt en van plan bent om na je studie in het buitenland naar Nederland terug te keren.

• Je bent onlangs afgestudeerd of je staat op het punt af te studeren, met een bachelordiploma of masterdiploma;
  • Je afstudeerdatum valt tussen 1 maart 2022 en 31 december 2024;
  • Je wenst na het afstuderen (bachelor of master) naar het buitenland te gaan om je studie of onderzoek voort te zetten (deze beurs is niet beschikbaar voor uitwisseling en stages in het buitenland);
  • Je bent van plan om minimaal 3 en maximaal 24 maanden in het buitenland te verblijven;
  • Je hebt de Nederlandse nationaliteit of je bent een internationale student en voldoet aan de volgende eisen:
    • Je moet aantonen dat je bent geïntegreerd in de Nederlandse samenleving;
    • Je hebt een goede kennis van de Nederlandse taal;
    • Je bent van plan terug te keren naar Nederland na je studie in het buitenland.

Bezoek de VSBfonds website voor meer informatie over de selectie-eisen.

Let op:  het is geen vereiste dat je al bent toegelaten tot je volgende opleiding.

Van toepassing op:

• Nationaliteit: alle nationaliteiten
  • Deelnemende faculteit: alle faculteiten
  • Studieniveau: Bachelor afgestudeerd, Master afgestudeerd

€7.000 - €10.000

Volg deze stappen om een aanvraag in te dienen:

1. Download en vul het aanvraagformulier volledig in;
  2. Informeer jezelf over de aanvraag eisen;
  3. Zorg ervoor dat je alle vereiste documenten hebt verzamelt die in het aanvraagformulier worden gevraagd;
  4. Voeg een recent overzicht van je studieresultaten toe door de gegevens van Osiris Student te exporteren.

De selectieprocedure bestaat uit een mondeling en schriftelijk gedeelte. De schriftelijke selectie vindt plaats in de 1e helt van maart. De gesprekken met de selectiecommissie worden gehouden op 26 en 27 maart 2024. Een telefonisch interview is niet mogelijk.

Deadline: 1 maart 2024