Florence Arke

Florence Arke

Student Economie en Bedrijfseconomie

Het was al snel duidelijk wat ik wilde studeren. Vanaf de vierde klas was de keuze voor mij gemaakt dat ik verder wilde met het leukste vak op school: Economie. De vraag was alleen: op welke universiteit? Na het bezoeken van een Open Dag op de Erasmus Universiteit wist ik het zeker; hier wil ik studeren! De sfeer was geweldig en de kwaliteit van de studie sprak mij erg aan.

Inmiddels ben ik tweedejaarsstudent en heb ik nog geen moment spijt gehad van mijn keuze. Met Economie en Bedrijfseconomie krijg je met allerlei verschillende onderdelen van de economie te maken. Dit maakt het zo leuk. Mijn favoriete vak is Micro-economie, omdat ik het interessant vind om te weten hoe individuen beslissingen maken over het wel of niet kopen van goederen en diensten. Daarnaast biedt de universiteit je diverse mogelijkheden om jezelf op verschillende manieren te ontplooien en uit te dagen.

Het studentenleven is ook volop aanwezig in Rotterdam. Zo ben ik in mijn eerste jaar direct op kamers gegaan en lid geworden bij een studenten- en studievereniging.

Mijn tip: bezoek een Open Dag en/of een Meeloopdag! Alleen dan ontdek je de sfeer op een universiteit en zie je pas hoe de studie er echt uit gaat zien.

Heb je een vraag aan Florence? Stuur haar dan een email.