Kirsten van Wijk

Deze baan vormt een mooie start van mijn carrière.

Master Media Studies, programma Media & Cultuur (2011)

Functie: PR & Marketing Professional bij MissPublicity

"Toen ik afstudeerde aan de Hogeschool Rotterdam vond ik mezelf nog best jong en wilde ik nog niet gaan werken. Omdat ik nog meer wilde leren en mijzelf wilde verdiepen voelde het als een logische stap om na mijn Bachelor Communicatie nog een vervolgstudie te gaan doen. Ik ging naar de open dag van de Master en dacht toen meteen: ‘Ik ga dit in Rotterdam doen!’

Ik liep mijn hbo- afstudeerstage bij MissPublicity en mocht daarna nog voor één dag in de week blijven. Tijdens mijn afstuderen van de Master gingen er net wat fulltimers weg en werd er aan mij gevraagd of ik meerdere dagen wilde komen werken. Ik wilde hier graag werken. Miss Publicity heeft in Rotterdam een groot netwerk opgebouwd en hierdoor veel naamsbekendheid in de regio gecreëerd. Ik heb leuke collega’s en het werk is afwisselend. Soms is het een tijdje rustig, en dan moet je ineens bijvoorbeeld elke avond naar een evenement of opening. Je moet heel flexibel kunnen zijn en goed met deadlines om kunnen gaan. Een drukkere dag bestaat vaak uit teksten schrijven, deze uitsturen naar de media, contacten met klanten onderhouden en media-aanvragen behandelen. Deze baan vormt een mooie start voor mijn carrière.

Wat ik studenten mee zou willen geven is dat ze echt een goede stage moeten zoeken. Zorg voor een goed netwerk, vraag kaartjes als je ergens naartoe gaat. Zo brutaal is dat niet en je hebt er later veel aan. Begin al met het zoeken van een baan tijdens je afstuderen. In september gaat iedereen tegelijk op zoek. Als je niets kunt vinden, probeer dan nog een stage te lopen, want het is goed als je er een beetje in blijft en ook nog nieuwe, relevante dingen leert. Werkervaring is belangrijk op je CV."