Sophie Konings

De studie is kleinschalig en daarom persoonlijk en toegankelijk

Sophie Konings

Alumnus Gezondheidswetenschappen, BMG

Voor mij was BMG de perfecte keuze. Mijn interesse in de gezondheidszorg bestond al langer, maar ik hield niet van de medische kant. Ik wil de zaken regelen, mensen begeleiden, plannen maken en uitvoeren. In de zorg is het hiervoor belangrijk dat je kennis hebt van verschillende vakgebieden; gezondheidsrecht, gezondheidseconomie, beleids- en bestuurswetenschappen, organisatiewetenschappen maar ook de sociaal-medische kant van de zorg. Het draait immers om mensen. Bij BMG in Rotterdam bestudeer je al deze vakgebieden. De studie is kleinschalig en daarom persoonlijk en toegankelijk.

Ook heb ik voor Rotterdam gekozen omdat het een enorm diverse en leuke stad is. Voor iedere student wat wils: van jazzcafé’s tot discotheken, van allerlei sportverenigingen en musea tot leuke festivals. Wie kent niet de Kunsthal of het Zomercarnaval?