Stage vacature

Momenteel kunnen wij geen stagiaires begeleiden, anders dan via de opleiding aangeboden. Indien wij een nieuwe stageplek kunnen bieden, laten wij dat op deze pagina weten!

Stage wetenschapsknooppunt EUR

Gaat je hart sneller kloppen bij de woorden onderwijs, Rotterdam, wetenschap en jongeren? Lees dan verder.

Wij zoeken voor ons Wetenschapsknooppunt een gedreven en enthousiaste stagiaire die verstand heeft van onderwijsontwikkeling en vaardighedenonderwijs.

De overstap van de middelbare school naar de universiteit is nog altijd flink. Het is dan ook van belang dat er op de middelbare school al voldoende aandacht wordt besteed aan de ontwikkeling van academische vaardigheden. Om dit gestructureerd te kunnen doen wordt er in een regionaal samenwerkingsverband gewerkt aan een doorlopende leerlijn vaardigheden.

Stage opdracht

In deze stage ben je bent verantwoordelijk voor het (mee)schrijven aan de leerlijn academische vaardigheden voor middelbare scholieren. Hiervoor heb je contact met experts van de universiteit en docenten van middelbare scholen en eventuele partners in de stad.

Taken omvatten onder andere, maar niet uitsluitend:

• Literatuuronderzoek naar leerlijnen academische vaardigheden;
  • Meedenken over de ontwikkeling van een leerlijn academische vaardigheden;
  • (Mee)schrijven van de rubrics horend bij de vaardighedenlijn;
  • Afstemmen tussen de verschillende betrokken partijen; docenten van de deelnemende scholen en hbo-instellingen, wetenschappers van de EUR en partners in de stad.

Stage instelling

Het Wetenschapsknooppunt van de Erasmus Universiteit Rotterdam (WK|EUR) brengt wetenschap en onderzoekend leren naar de klas in het primair en voortgezet onderwijs. Het doel is om leerlingen enthousiast te maken over wetenschap en hen nieuwe vaardigheden aan te leren.

In verschillende inspirerende lesprogramma’s (op de EUR en op locatie van de school) werken leerlingen onder begeleiding van docenten en studenten van de Erasmus Universiteit aan nieuwe vaardigheden.

Om wetenschap in de klas mogelijk te kunnen maken, maakt het Wetenschapsknooppunt lesproducten en wordt onderzocht wat de toegevoegde waarde is van deze producten. Als bruggenbouwer maken wij wetenschappelijke kennis praktisch toepasbaar in de klas.

Wij vragen

Wij zoeken een kandidaat die:

• Een relevante WO-studie volgt (bijvoorbeeld onderwijskunde, onderwijswetenschappen);
  • Goed Nederlands spreekt en schrijft;
  • Kennis heeft over de doelgroep (leerlingen en docenten in voortgezet onderwijs);
  • Goed kan netwerken;
  • Een echte teamplayer is;
  • Proactief is en van nature zelf de handen uit de mouwen steekt om zaken gedaan te krijgen;
  • Zelfstandig en gestructureerd werkt.

Wij bieden:

• Een afwisselende en verantwoordelijke functie in een dynamische en maatschappelijk bewogen en bevlogen organisatie;
  • De kans om bij te dragen aan onderwijsmaterialen die de overstap van de middelbare school naar de universiteit makkelijker maakt.
  • Kennis te maken met het werkveld van een onderwijsdeskundige of onderwijsadviseur.

Reiskostenvergoeding behoort tot de mogelijkheden.

Neem contact op om te informeren naar de mogelijkheden!

Voor meer informatie kun je mailen naar wetenschapsknooppunt@eur.nl

Met vriendelijke groet,

Rowan Huijgen