Onderzoekers
De wetenschappers van Creative Industries

Onderzoekers Creative Industries

  • Portrait Pauwke Berkers (Square)

    Berkers, Dr P.P.L. (Pauwke)

    Pauwke Berkers is universitair docent Sociology of Arts and Culture. Hij is geïnteresseerd in symbolische en sociale grenzen, ras/ethniciteiten genderongelijkheid in de kunsten, het culturele veld en populaire muziek.

  • Bisschop-Boele, Everts

    Bisschop Boele. Prof. E.H. (Evert)

    Evert Bisschop Boele is bijzonder hoogleraar Culturele Participatie. Hij bekleedt de leerstoel ‘Meaning of Culture Participation’. Daarnaast  levert hij een belangrijke bijdrage aan het Rotterdam Arts & Sciences Lab (RASL).

  • Portrait Laura Braden - square

    Braden, Dr L. (Laura)

    Laura E. A. Braden is een universitair docent bij de afdeling Cultuurwetenschappen. Haar onderzoek gaat overdifferentiële erkenning in de visuele kunsten.

  • Hester Dibbits

    Dibbits, Prof. dr. H. (Hester)

    Hester Dibbits is bijzonder hoogleraar Historical Culture and Education aan de afdeling Geschiedenis. Haar onderzoek betreft het gebruik van erfgoed in educatieve netwerken van scholen, erfgoedinstituten, musea en de toeristische industrie.

  • Driessen, Dr. S.M.R. (Simone)

    Simone Driessen is een docent aan de afdeling Media & Communicatie en is betrokken bij verschillende vakken van de International Bachelor Communication and Media en de premasters van de afdeling. Haar onderzoek gaat met name over het engagement van publiek in de popcultuur.

  • Portrait Koen van Eijck - Paviljoen (Square)

    Eijck, Prof C.J.M. van (Koen)

    Koen van Eijck is hoogleraar binnen de afdeling Cultuurwetenschappen. Zijn onderzoek gaat voornamelijk in op sociale ongelijkheid en trends in culturele participatie en smaakpatronen, kunstonderwijs, talentontwikkeling en de perceptie en waardering van visuele kunst.

  • Engelbert, Dr. J.M. (Jiska)

    Jiska Engelbert specialiseert zich in critical discourse studies. In haar werk verkent ze de relaties tussen media-georiënteerde praktijken, van hedendaagse fundraising tot het controleren van de grenzen van Europa.

  • Hitters, Dr. H.J.C.J. (Erik)

    Erik Hitters is universitair docent Media and Cultural Industries aan de afdeling Media & Communicatie. Zijn onderzoek richt zich vooral op het brede veld van transformaties in de media en de (lokale, regionale en nationale) creatieve industrie.

  • Hoeven, Dr. A.J.C. van der (Arno)

    Arno van der Hoeven is universitair docent aan de afeling Media & Communicatie. Hij bestudeert popmuziek, cultureel erfgoed en lokale identiteit. In zijn huidige onderzoek richt hij zich op de digitalisatie van stedelijk, cultureel erfgoed.

  • Susanne Janssen

    Janssen, Prof. dr. M.S.S.E. (Susanne)

    Susanne Janssen is het hoofd van de afdeling Media & Communicatie. Haar onderzoek en onderwijs bevinden zich in het gebied van culturele sociologie, media en communicatie en de sociologie van kunst en literatuur.

  • Jansz, Prof. dr. J. (Jeroen)

    Jeroen Jansz is onderzoeker en docent bij de afdeling Media en Communicatie. In zijn onderzoek vormt het internet vaak het startpunt. Jansz bestudeert de relatie tussen mediaconsumenten en mediaproducenten.

  • Portrait Mariangela Lavanga

    Lavanga, Dr. M. (Mariangela)

    Mariangela Lavanga is universitair docent in Cultural Economics aan de afdeling Cultuurwetenschappen. Haar expertise ligt in de relatie tussen culturele en creatieve industrie en steden. Ze focust op mode en design-georiënteerde firma’s.

  • Portrait Emiel Martens (Square)

    Martens, Dr E. (Emiel)

    Emiel Martens verzorgt onderwijs over en doet onderzoek naar media. Zijn onderzoek bevindt zich in de disciplines van de postkoloniale media studies, mediageografie, de populaire geopolitiek, de culturele politiek, de creatieve industrie, filmtoerisme en alternatieve media.

  • Portrait Trilce Navarette (Square)

    Navarrete Hernandez, T. (Trilce), PhD

    Trilce Navarrete Hernandez  doceert binnen de master Cultural Economics and Entrepeneurship. Ze bestudeert digitaal erfgoed en is  geïnteresseerd in het toegankelijk maken van erfgoedmaterialen.

  • Portrait Stijn Reijnders (Square)

    Reijnders, Prof. S.L. (Stijn) 

    Stijn Reijnder is hoogleraar Cultural Heritage binnen de afdeling Cultuurwetenschappen. Reijnders bestudeert filmtoerisme en begeleidt diverse promotieonderzoeken over dit thema.

  • Sommier, Dr. M.C.M. (Mélodine)

    Mélodine Sommier is universitair docent Intercultural Communication. Haar onderzoek richt zich op interculturele communicatie, identiteitsproblemen, anti-racisme-onderwijs en migratie.

  • Verboord, Dr. M.N.M. (Marc)

    Marc Verboord is universitair docent aan de afdeling Media & Communicatie. Zijn onderzoek gaat voornamelijk over culturele globalisatie en de impact van nieuwe media op culturele markten.

  • Portrait Filip Vermeylen (Square)

    Vermeylen, Prof. dr. F.R.R. (Filip)

    Filip Vermeylen doceert verschillende vakken binnen het masterprogramma Cultural Economics and Entrepeneurship. Hij is hoogleraar Global Art Markets en doet onderzoek naar problemen binnen de economie van kunst en cultuur, met een specifieke focus op kunstmarkten.

  • Ben Wubs

    Wubs, Dr B. (Ben)

    Ben Wubs is universitair docent Economic and Business History aan de afdeling Geschiedenis. Hij is betrokken bij projecten over multinationals, business-systemen, economische regio’s en de transnationale mode-industrie.

  • Castro Marino, Dr. D. (Deborah) 
    Deborah Castro is docent bij de afdeling Media en Communicatie van de Erasmus Universiteit Rotterdam. Haar voornaamste onderzoeksinteresses liggen op het gebied van publieks- en televisiestudies.

  • Carvalho Marques, L. (Lenia)
    Lenia Marques is universitair docent aan de afdeling Kunst & Cultuurwetenschappen van de Erasmus Universiteit Rotterdam.