EUR 105 years: Science Meets City
Het lustrum en de huisstijl

Lustrum tag

Current facets (Pre-Master)

Lustrum tag - vier varianten

Hoe gebruik ik de lustrum tag?

In 2018 bestaat de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) 105 jaar en dat laten we uiteraard niet ongemerkt voorbijgaan. Ook in onze communicatie willen we dit benadrukken. De Lustrum Tag draagt daaraan bij. Het thema van het 21ste lustrum is ‘Science Meets City’.

De Lustrum Tag is een onderdeel van de Erasmus University Rotterdam huisstijl en geen zelfstandig merkelement. De tag mag nooit op zichzelf worden toegepast. Er zijn vier standaardversies van de tag om een goed contrast en leesbaarheid op verschillende achtergronden te garanderen.

Download de handleiding

Download de lustrum tag

De verschillende lustrum tags kun je downloaden vanaf deze map op SurfDrive.

Basis tag en uitzondering

De basis versie van de lustrum tag is een liggende tag. Er bestaat ook een staande versie als uitzondering. De basis versie heeft een voorkeur in toepassing op alle middelen tenzij dit niet past in verband met gebruik tekst en/of beeld.

Plaatsing van de tag

Gebruik de tag altijd inclusief bounding box, zoals opgenomen in het basisbestand. De tag heeft een vaste positie in de rechterbovenhoek van een communicatiemiddel. Dit is een voorkeurspositie. De tag kan lager aan de rechterkant geplaatst worden in verband met tekst en/of beeldgebruik. De minimale afstand tussen de tag en het EUR logo wordt bepaald door beide boundingboxes; deze mogen niet overlappen.

Lustrum tag - bounding box 1
Lustrum tag - bounding box 2
Lustrum tag - schaling

Grootte en toepassing van de lustrum tag

100% toepassing

De lustrum tag is specifiek ontwikkeld voor een bepaalde grootte. De hoogte van de lustrum tag in de 100% toepassing is inclusief bouding box 40 mm hoog.

A-formaten tot A3

Voor druk- en  printtoepassingen tot A3 is de grootte van het logo bepaald.

  • A6 = 70% toepassing
  • A5 = 80% toepassing
  • A4 = 100% toepassing
  • A3 = 175% toepassing

Do's & Don'ts

  • Let er bij het plaatsen van de tag op dat er voldoende contrast tussen de tagen de achtergrond is.
  • Het is niet toegestaan om een typografische wijziging te doen aan de tag.
  • De tag dient altijd op het juiste formaat geplaatst te worden ten opzichte van EUR-logo’s.
  • De tag wordt niet los gebruikt; het woordbeeld en het beeldmerk zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
  • Het is niet toegestaan om elementen binnen de tag te verschalen.
  • Het is niet toegestaan om de kleuren van de tag te veranderen.