Heb je een call to action?

Er is een verschil tussen informerende en activerende teksten. Bij deze laatste verleid je de bezoeker tot actie.

Bij informerende teksten zijn de volgende aspecten belangrijk:

  • De informatie is verifieerbaar, eventueel met een bronvermelding.
  • Gelaagdheid in de informatie: de bezoeker kan verder klikken of bladeren voor meer gedetailleerde informatie.

Activerende teksten hebben meer een actiegerichte stijl. Enkele tips:

  • Benoem de meerwaarde van een opleiding of evenement. Wat is het belang voor de gebruiker? Wat kan hij ervan verwachten?
  • Geef voorbeelden, plaats afbeeldingen en maak gebruik van testimonials om de herkenbaarheid te vergroten. Benadruk het belang voor de lezer.
  • Spreek de lezer direct aan. Gebruik jij/u of benoem zijn rol ‘Als student weet je …’
  • Gebruik call-to-actions in de gebiedende wijs. Dat hoeft niet dwingend te zijn. Benoem de actie die je lezer kan nemen en maak het gemakkelijk met een hyperlink of knop. ‘Schrijf je meteen in…’

Meer over het bereiken van de doelgroep: