Schrijftips

De Erasmus Universiteit imponeert door kennis en impact, niet door gewichtigheid en de lengte van tekst.

Checklist goede content

Met onderstaande checklist vergroot je de vindbaarheid van je content.

  • Het is uniek. Als je content nergens anders te vinden is, dan is de kans groter dat je content hoog in de zoekresultaten komt.
  • Het is relevant. Zoekvragen van bezoekers worden beantwoord.
  • Het is duidelijk. De bezoeker vindt snel antwoord op zijn vragen.
  • Het ziet er aantrekkelijk uit. Zorg voor overzicht, voeg een afbeelding toe. Het moet er verzorgd uitzien, ook op een mobiel! Je krijgt minder dan 1 seconde om een goede indruk te maken op een bezoeker.
  • Het is vindbaar. De content bevat de zoekvragen die in zoekmachines worden gebruikt.
  • Het zet aan tot actieJe content moet de bezoeker verleiden tot een actie. Bedenk welke actie je aan de content koppelt; een inschrijving, feedback geven?

Zie ook het onderwerp SEO voor meer informatie over het geschikt maken van je content voor zoekmachines zoals Google. Hoe gebruik je zoekwoorden, hoe optimaliseer ik paginatitels en wat voor url gebruik ik?

Meer taalkundige afspraken: