Headers en subheaders

Richtlijnen headers en subheaders

  • Gebruik altijd de kopniveaus H1, H2 etc. Je maakt geen koppen door tekst vet of cursief te maken in het contentmanagementsysteem (vaak de knoppen B en I).
  • Kies niet de kop die je hier ‘mooi’ vindt, maar kies de kop die in de koppenvolgorde past.
  • Gebruik alleen koppen (H1, H2 etc.) voor koppen waaronder content valt. Niet om een losstaande regel extra te laten opvallen.

Voeg zoekwoorden in

Gebruik koppen (H1) en tussenkoppen (H2, H3 etc.) om je tekst én overige content te structureren voor zoekmachines en de gebruiker.

  • De H1 bevat het primaire zoekwoord.
  • Minimaal 1 H2 bevat het primaire zoekwoord.
  • Minimaal 1 H2 bevat een van de secundaire zoekwoorden.
  • Zoekwoorden staan zo ver mogelijk vooraan.
  • Sla geen kopniveaus over. Zet dus niet een H3 na een H1.
  • De koppen vormen samen een inhoudsopgave van de pagina. Bekijk het als een boek. Een kop op niveau H3 moet een logisch relatie hebben met een kop op niveau H2. Heb je een pagina over vakgebied A met deeltijdstudies X en Y? Dan kun je de pagina als volgt opbouwen:
    • H1 is vakgebied A,
    • H2 deeltijdstudie X,
    • H2 deeltijdstudie Y,
    • H3 contact.

H3 ‘contact’ valt nu onder deeltijdstudie Y. Volgens deze kopstructuur gaat het om de contactinformatie van deeltijdstudie Y, niet van vakgebied A

Meer over SEO: