CLI Fellow Léonie Ridderstap

  • It takes two: the role of co-regulation in building students’ self-regulated learning skills

    Léonie Ridderstap is Learning & Innovation Consultant bij de ESHCC en onderwijsonderzoeker. Zij biedt didactische expertise aan ESHCC-docenten en schoolmanagement op het gebied van onderwijsinnovatie en werkt nauw samen met onderwijzend personeel om educatieve interventies te ontwerpen, ontwikkelen en implementeren. Als CLI Fellow onderzoekt Léonie de rol van co-regulering bij het ontwikkelen van zelfregulerende leervaardigheden van studenten.

    Effectief studiegedrag is cruciaal voor academisch succes, maar om een ​​zelfregulerende leerling te worden, hebben studenten ondersteuning nodig. Zowel in de klas als tijdens zelfstudie. Het doel van dit onderzoeksproject is om te onderzoeken hoe het studiegedrag van leerlingen kan worden ondersteund. Het huidige project onderzoekt of co-regulering, door verschillende bronnen van ondersteuning aan te bieden in de leeromgeving, studenten aanmoedigt om zelfregulerende leerlingen te worden. Bevindingen dragen bij aan professionaliseringsactiviteiten van docenten en de ontwikkeling van ontwerp principes voor de effectieve instructieondersteuning van zelfregulerend leren.

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen