CLI Fellow Michaela Schippers

  • Professor Michaela Schippers RSM

    The effect of goal-setting and other interventions on study success: Comparing the (combined) effect of different interventions at RSM and EUR

    De gender- en etniciteit kloof in de academische prestaties vormt een van de belangrijkste sociale problemen van vandaag. Eerder onderzoek heeft aangetoond dat een evidence-based online interventie voor het stellen van doelen, de academische prestaties van studenten kan verbeteren. Met name voor mannelijke en allochtone studenten heeft dit effect, waardoor de prestatiekloof wordt verkleind (Schippers, Scheepers, & Peterson, 2015). Het huidige onderzoek bouwt hierop voort en beoordeelt de effecten van een combinatie van interventies (doelen stellen, studiekeuze gesprekken en een N=N) op de studieresultaten van subgroepen van studenten. Het idee is dat de academische prestaties van minderheden en mannelijke studenten het meest worden verbeterd door de combinatie van twee van deze drie interventies (SCM en het stellen van doelen). Om er meer over te lezen klik hier.

    Het fellowship project heeft de volgende publicaties opgeleverd:

    Freyhofer, S.,  Ziegler, N.,  Elisabeth De Jong, E.,  Schippers, M.C. (2021). Loneliness, depression, and anxiety in times of COVID-19: How coping strategies and loneliness relate to mental health outcomes and academic performance.
    Frontiers in Psychology, doi.org/10.3389/fpsyg.2021.682684

    De Jong, B., Ziegler, N. & Schippers, M.C. (2020). From shattered goals to meaning in life: life crafting in times of the COVID-19 Pandemic. Frontiers in Psychology, 11; 2648. Special issue: Coronavirus Disease (COVID-19): Psychological, Behavioral, Interpersonal Effects, and Clinical Implications for Health Systems. doi: 10.3389/fpsyg.2020.577708

     Dekker, I., De Jong, E. M., Schippers, M. C., De Bruijn-Smolders, M., Ziegler, N., Giesbers, B., Alexiou, A,  (2020). Optimizing students’ mental health and academic success: AI-enhanced life crafting. Frontiers in Psychology, 11, 1063. Special issue: Achievement emotions in University Teaching and Learning, Students’ Stress and Well-being. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.01063

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen