LifeVersity

LifeVersity heeft alles te maken met het bieden van gelijke kansen aan studenten en toegang tot vaardigheidscursussen voor persoonlijke en professionele ontwikkeling. Onze focus ligt op 21ste-eeuwse soft skills; die vaardigheden die essentieel zijn voor het dagelijks leven en nodig zijn voor de meeste beroepen of rollen. Daarom worden ze ook wel levensvaardigheden of overdraagbare vaardigheden genoemd. Het zijn vaardigheden zoals spreken in het openbaar, leiderschap, interpersoonlijke communicatie, productiviteit en tijdmanagement, enzovoort.

Terwijl formeel onderwijs hard skills-onderwijs biedt, worden soft skills soms over het hoofd gezien. Hier komen wij in het spel. Dankzij students-for-students en CLI hebben we LifeVersity tot een plek gemaakt waar studenten soft skills kunnen leren. Wij bieden al onze 21e-eeuwse vaardigheidstrainingen 100% gratis aan voor studenten van de Erasmus Universiteit. Na afronding ontvangen studenten bovendien een certificaat.

  • Bekijk deze video voor meer informatie hoe LifeVersity is overgestapt naar online.

We hebben een projectteam met mensen die toegewijd zijn aan onderwijsvernieuwing en trainers met passie voor lesgeven en ontwikkelen van studenten. Wat onze cursussen anders maakt, is de focus op actief leren en het creëren van een veilige, informele sfeer. In plaats van een eenmalige workshop te zijn, nemen we in onze cursussen een kleine groep studenten mee op een reis van 6 weken om een ​​bepaalde vaardigheid te verkennen. Dit geeft studenten de mogelijkheid om geleidelijk voort te bouwen op en feedback en technieken te ontvangen om hun vaardigheden verder te ontwikkelen. In plaats van alleen te focussen op theorie, worden studenten week na week in verschillende situaties en door middel van verschillende oefeningen gebracht, waar ze deze vaardigheden in de praktijk brengen.

Onze studenten zijn ook een groot deel van het succes van LifeVersity. We hebben het geluk dat er op de campus een positieve respons is onder studenten van verschillende faculteiten en opleidingen. Onze cursussen zijn een plek geworden voor studenten om te netwerken en gelijkgestemde mensen te ontmoeten in een diverse en motiverende omgeving. Hun feedback is belangrijk voor ons omdat het ons helpt om nieuwe cursussen te creëren die gericht zijn op de vaardigheden die ze willen verbeteren.

Kortom, we zijn succesvol dankzij een combinatie van een gepassioneerd kernteam, een toegewijde groep trainers en nieuwsgierige studenten met een passie voor zelfontplooiing.

 

Sinds we iets meer dan twee jaar geleden met LifeVersity zijn begonnen, hebben we meer dan 1500 aanmeldingen ontvangen en meer dan 900 studenten ingeschreven voor al onze 19 cursussen. Toen we begonnen, met alleen een cursus spreken in het openbaar, hadden we al meer dan 100 aanmeldingen, maar konden we slechts 30-40 studenten opleiden. Dankzij overweldigende belangstelling hebben we later nog eens 18 cursussen toegevoegd op basis van de voorkeuren en feedback van studenten. Vanwege de COVID-19-situatie waren we gedwongen sommige van onze cursussen te annuleren en of aan te passen aan een online omgeving die ook van invloed is op het aantal studenten dat we kunnen opnemen.

 

Nu zijn we terug en hebben we van deze moeilijke situatie geleerd. Al onze cursussen behoren nu tot een van onze zes tracks:

  1. Erasmus Public Speaking Academie
  2. Communicatie Track
  3. Leiderschap Track
  4. Wellbeing Track
  5. Creativiteit & Innovatie Track
  6. Carrière Track

Over het geheel genomen hebben we meer cursussen kunnen ontwikkelen en deze nog verder kunnen verbeteren om onze studenten het beste onderwijs te kunnen bieden. Naast onze normale cursussen hebben we ook Masterclasses geïntroduceerd. In vergelijking met onze cursussen van zes weken, bestaan Masterclasses uit slechts drie sessies en bieden daarom een unieke leerervaring voor studenten. Al met al biedt dit studenten een unieke keuze aan soft skill cursussen op basis van hun persoonlijke behoeften.

De belangrijkste take-outs die we hebben gehad die nuttig kunnen zijn voor faculteiten zijn: wees flexibel, wees creatief, maak het leuk, en vraag en luister naar de feedback.

Gezien de COVID-19-situatie brengen studenten veel meer tijd online door, niet alleen voor de colleges en seminars, maar ook om hun opdrachten en werkgroepen uit te voeren. Dit kan een negatieve invloed hebben op hun productiviteit en betrokkenheid tijdens college. Wat ons opviel is dat door de duur van onze sessies te veranderen (we gingen van 3 uur op de campus naar 2 uur zoomsessie) en onze cursussen te verkorten van 8 naar 6 weken d. We werken in kleine groepen van 8 tot 10 studenten, wat ons de flexibiliteit geeft om iedereen mee te laten doen en de sessies echt dynamisch te maken.

Creatief zijn en gebruik maken van verschillende educatieve tools doet wonderen, vooral als het je lukt om het ook leuk te maken. We hebben een interactieve Canvas-omgeving gecreëerd voor onze cursussen, die de betrokkenheid van studenten en de voorbereiding op de lessen stimuleert. Daarnaast hebben we meer dan 130 educatieve video's voor onze cursussen gemaakt en geprobeerd deze zo leuk en aantrekkelijk mogelijk te maken met behulp van herkenbare scripts en videobewerking. Dit maakte het voor studenten gemakkelijker om hun tijd te besteden aan het bekijken en leren.

En last but not least: we vragen en luisteren altijd naar de feedback. Door naar feedback van studenten te luisteren, konden we niet alleen wijzigingen in de inhoud en het verloop van onze cursussen doorvoeren, maar ook nieuwe cursussen creëren op basis van de interesse van studenten. Daarnaast bestaat ons team voornamelijk uit studenten of kersverse alumni, waardoor we nauw verbonden zijn met studenten en hun behoeften. Dat is ook een van de redenen waarom veel studenten bij ons terugkomen en meerdere cursussen volgen.

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen