(Eke) A.E. Krijnen MA

PhD Candidate Erasmus School of Social and Behavioural Sciences Department of Pedagogical Sciences
Location
Erasmus University Rotterdam
Room
W T16-21
Telephone
+31 10 4081085
Email
krijnen@essb.eur.nl

More information

Back to overview

In my Phd project I investigate the effects of a family literacy program ('VVE Thuis - Preschool Education at Home) on kindergartners' linguistic and socio-emotional development. This family literacy intervention aims to stimulate children's language development by helping families to create a rich home literacy environment. An additional purpose of the program is to improve the collaboration between schools and parents. 

My research project focuses on two questions. Firstly, do parental literacy beliefs (that is, the ideas parents have on the ways in which young children become literate)  influence the effects of the program and in what way?  Secondly, how can school organizations improve the sustainable implementation of the family literacy program in the school and foster educational partnerships between parents and school? During the project I help schools in setting up professional learning communities with parents, teachers and school principals, in order to stimulate and sustain the collaboration between parents and schools. 

      • R.C.M. van Steensel, A.E. Krijnen, S. De La Rie & M. Meeuwisse (2016). Stimulering van taal en geletterdheid: ouderbetrokkenheid organiseren. In Onderwijs en opvoeding in stedelijke context. Van startbekwaam naar stadsbekwaam (pp. 235-246). Bussum: Coutinho
      • A. Broens & A.E. Krijnen (2017). Stimuleren van ouderbetrokkenheid bij ontluikende geletterdheid.Voorbeelden uit onderzoek en praktijk. LOGO Gebruikersdag 2017: Utrecht.
      • A.E. Krijnen & S. De La Rie (2016). Educatief partnerschap in groep 1 en 2 met VVE Thuis. Kom Over De Brug, Onderwijs Research Dagen, 2016: Rotterdam.
      • A.E. Krijnen, R.C.M. van Steensel, M. Meeuwisse & S.E. Severiens (2016). Een uitbreiding van het Home Literacy Model: de relaties tussen ouderlijke opvattingen over vroege taal- en leesontwikkeling, thuisactiviteiten en de taalvaardigheid van jonge kinderen. Onderwijs Research Dagen: Rotterdam (2016, mei 25 - 2016, mei 27).
      • A.E. Krijnen, R.C.M. van Steensel, M. Meeuwisse & S.E. Severiens (2016). Nieuwe inzichten in het geletterd gezinsklimaat: relaties tussen thuisactiviteiten, ouderlijke opvattingen en de ontluikende geletterdheid van jonge kinderen. Onderwijs Research Dagen 2016: Rotterdam.
      • A.E. Krijnen, R.C.M. van Steensel, M. Meeuwisse & S.E. Severiens (2017, september 1). Implementing PLCs to Sustain a Family Literacy Program in Dutch Urban Elementary Schools. Tampere, Finland, EARLI Conference 2017.
      • A.E. Krijnen, R.C.M. van Steensel, M. Meeuwisse, J. Jongerling & S.E. Severiens (2016, augustus 25). Associations Between Parental Literacy Beliefs, Home Literacy Activities and Children´s Emergent Literacy Skills. Dublin, ECER 2016.
      • A.E. Krijnen (2016, juni 21). Educatief partnerschap in groep 1 en 2 met VVE Thuis:diversiteit en duurzaamheid. Gastcollege Blok 2.8 ‘Problemen en interventies in het onderwijs’ . Bachelor Pedagogiek Erasmus Universiteit Rotterdam. onbekend, Gastcollege Gastcollege Blok 2.8 ‘Problemen en interventies in het onderwijs’ . Bachelor Pedagogiek Erasmus Universiteit Rotterdam.
      • A.E. Krijnen, R.C.M. van Steensel, M. Meeuwisse, J. Jongerling & S.E. SeveriensExtending the Home Literacy Model: a new typology of parent-child home literacy activities and associations with children´s emergent literacy skills. Bad Schüssenried, ICO Fall School.
      • A.E. Krijnen, M. Meeuwisse, S.E. Severiens & R.C.M. van Steensel (2015, november 4). Ouderbetrokkenheid in de voor- en vroegschoolse educatie: omgang met diverse oudergroepen en bevordering van duurzaamheid. Amersfoort, NRO congres.
      • A.E. Krijnen, R.C.M. van Steensel, M. Meeuwisse & S.E. Severiens (2015, juni 19). Opvattingen van ouders in een family literacy programma over hun rol in de talige en geletterde ontwikkeling van kleuters. Eerste resultaten van een kwalitatieve studie. Leiden, ORD.
  • PhD Candidate

    University
    Erasmus University Rotterdam
    School
    Erasmus School of Social and Behavioural Sciences
    Department
    Department of Pedagogical Sciences
    Country
    The Netherlands
    Telephone
    +31 10 4081085

    PhD Candidate

    University
    Erasmus University Rotterdam
    School
    Erasmus School of Social and Behavioural Sciences
    Department
    Department of Pedagogical Sciences
    Country
    The Netherlands
    Telephone
    +31 10 4081085

Address

Visiting address

Burg. Oudlaan 50 3062 PA Rotterdam

Postal address

Postbus 1738 3000 DR Rotterdam