dr. (Hans Abbing) J. Roscam Abbing

Associate Professor Erasmus School of History, Culture and Communication Department of Arts & Culture Studies
Location
Erasmus University Rotterdam
Room
-
Telephone
Email
abbing@eshcc.eur.nl

More information

Back to overview

Profile

        • J. Roscam Abbing (2004). Leven op de Rand. Desipientia, Zin & Waan, 11 (1), 24-28.
        • J. Roscam Abbing (1995). Two steps back or one forward. Boekmancahier, 7 (62), 460-461.
        • J. Roscam Abbing (2003). Poverty in the Arts is Structural. Review of Cultural Economics: Korean Association for Cultural Ecomomics, 6 (1), 13-26.
        • J. Roscam Abbing (2003). Grote Offers, Vele Slachtoffers. De Witte Raaf, 106, 15-15.
        • J. Roscam Abbing (2003). De uitzonderlijke economie van de kunst. Groene Amsterdammer, 127 (35), 24-27.
        • J. Roscam Abbing (2003). Verschraling van de Cultuur op de Vrije Markt. Groene Amsterdammer, 127 (45), 44-45.
        • J. Roscam Abbing (2002). Arm, rijk of misleid. Roest, 33-38.
        • J. Roscam Abbing (1997). De prijs van sponsoring. De Witte Raaf, 20-21.
        • J. Roscam Abbing (1996). Verhuld vertoon. De Witte Raaf, 59, .-..
        • J. Roscam Abbing (2004). The Autonomous Artist still Rules the World of Culture. In I.M. Janssen, I. van Hamersveld & W. Shaffer (Eds.), A Portrait of the Artist in 2015 (pp. 55-66). Amsterdam: Boekmanstudies
        • J. Roscam Abbing (2003). Support for Artists. In R. Towse (Ed.), A Handbook Cultural Economics (pp. 437-444). Cheltenham: Edward Elgar Publishing
        • J. Roscam Abbing (1997). Verhuld vertoon. In J. Voeten (Ed.), Een Nederlands wonder. Vijftig jaar Holland Festival (pp. .-.). Amsterdam: Walburg Pers
        • J. Roscam Abbing (1996). The artistic conscience and the production of value. In A. Klamer (Ed.), The value of culture (pp. 138-150). Amsterdam: Amsterdam University Press
        • J. Roscam Abbing (1999). Dertien verhalen uit de praktijk. In H. Abbing & T.H. Adams (Eds.), Kunst onderzocht (pp. 9-26). Hilversum: Intomart bv
        • J. Roscam Abbing (1998). De symbiotische verhouding tussen overheid en beeldende-kunstmarkt. In T. Gubbels & G. Voolstra (Eds.), Visies op beleid en markt (pp. 25-39). Amsterdam: Boekmanstichting
        • J. Roscam Abbing (1996). De opdrachtgever zit tussen de oren ... en heet overheid. In G. Van der Leeuw Stichting (Ed.), Onderbreking (pp. .-.). Kampen: Van der Leeuwstichting
        • J. Roscam Abbing (2002). Why are Artists Poor? The Twelfth International Conference on Culture Economics and Planning: Rotterdam (2002, juni 13).
        • J. Roscam Abbing (2004). Barriers in the Arts. How and why do Governments assist in the Creation of Formal and Informal Barriers in the Arts? The 6e Conference The Art of Comparison. ESA Research Network for Sociology of the Arts: Rotterdam (0204, november 3).
        • J. Roscam Abbing (2004). Living on the Edge. 13th International Conference of the Association of Cultural Economics: Chicago (2004, mei 6).
        • J. Roscam Abbing (2000). The economy of the arts in the long run. Congres 'The Long Run': Rotterdam (2000, februari 23).
      • J. Roscam Abbing (2002, september 14). Het probleem is het aantal. Bond van Beeldend Kunstenaars Krant, pp. 14-15.
      • J. Roscam Abbing (2000, juni 15). Kunstenaar kan niet zonder kunstmarkt. Volkskrant, pp. 5-5.
      • J. Roscam Abbing (2000, november 6). Meer overheidsgeld is niet altijd goed voor de kunsten. NRC Handelsblad, pp. 7-7.
      • J. Roscam Abbing (1997, oktober 24). Kunstwereld is gebaat bij kortere arm overheid. NRC Handelsblad
      • O.J.M. Velthuis & J. Roscam Abbing (1997, september 1). Overheid monopoliseert markt voor beeldende kunst. NRC Handelsblad
      • J. Roscam Abbing (2002, juni 6). Why are Artists Poor? The Exceptional Economy of the Arts. Erasmus Universiteit Rotterdam (379 pag.) (Amsterdam: Amsterdam University Press) Prom./coprom.: A. Klamer.
      • J. Roscam Abbing (1994, oktober 22). Uitsluiting in de kunsten door middel van grenzen zal altijd blijven bestaan. Den Haag, symposium Lost Boundaries. Stroom hcbk.
      • J. Roscam Abbing (1994, augustus 1). The arts and market orientation. Witten/Duitsland, International Conference Association of Cultural Economics.
      • J. Abbing & J. Roscam Abbing (1994, oktober 21). Kunst en commercie. Over de principiële onmogelijkheid van marketing in de beeldende kunst. Rotterdam, symposium Zaken zijn zaken. Commissie Beeldende Kunst Rotterdam.
  • The Changing Social and Economic pos.

    Title
    The Changing Social and Economic pos.
    Year
    2018
    Year level
    (MA) (MA) (Pre-Master) (MA)
  • Associate Professor

    University
    Erasmus University Rotterdam
    School
    Erasmus School of History, Culture and Communication
    Department
    Department of Arts & Culture Studies
    Country
    The Netherlands
    Telephone