Testimonials

Testimonial van Lean practitioner Mladen Acinger

Mladen heeft eerder dit jaar de training Lean in de praktijk gevolgd en ging vervolgens aan de slag met zijn praktijkopdracht. Inmiddels is Mladen geslaagd voor de praktijkopdracht en mag hij zichzelf een Lean practitioner noemen.

Mladen vertelt graag over zijn ervaring bij de training Lean in de praktijk. “Training was uitstekend. De docent heeft de Lean principes en het Lean gedachtegoed prachtig overgedragen.” Daarbij benadrukt Mladen de heldere uitleg over de toepasbaarheid. “Je had het gevoel dat je de training verliet en er meteen mee aan de slag kon. Heel pragmatisch, duidelijk en compleet.”

Tijdens het uitvoeren van een praktijkopdracht krijgen deelnemers begeleiding van een coach. Deze professionele ondersteuning wordt erg gewaardeerd. Zo prees Mladen zijn coach Esther Schoen van de afdeling Performance Improvement: “Esther zette je steeds weer met beide voeten op de grond. Aan alles moest gedacht worden. Zonder haar begeleiding vooraf aan de kaizen-dag, zou die nooit gelukt zijn.

Kortom, Mladen is zeer positief over zijn training en het behalen van zijn Lean practitioner certificaat. Hij raadt iedereen met een regierol in processen en dienstverlening de training aan. “En alle managers en coördinatoren. Gehele USC, dus.“

Testimonial van leidinggevende Bert Hilberink en directeur Kees Lansbergen

Bert Hilberink spreekt zich positief uit over de training. “Vooral omdat Mladen de training ook al in de praktijk heeft kunnen toepassen, hebben we als afdeling betere processen en samenwerking. Zo heeft hij de training toegepast bij Change Management in samenwerking met onder andere de afdeling Real Estate Services (RES) en het team van de Chief Information Officer (CIO). Door de procesoptimalisatie zijn er minder incidenten en is er dus een stabielere IT-omgeving. En dat is één van de belangrijkste zaken die wij bieden aan EUR-studenten en –medewerkers.”

Bert vindt dat continue verbetering nodig is binnen onze, en eigenlijk alle, dienstverlening. “Bovendien is Lean een bewezen manier om die verbetering structureel vorm te geven.”

Ook Kees Langsbergen, directeur University Support Centre, is positief over het succes van Mladen door de training. “Deze actie past wonderwel in het uitgangspunt ‘het kan elke dag beter’ en ‘samen bereik je meer’.”