Lab of life training
Werk-privé balans voor PhD`s

Werk-privé balans voor PhD's

Wil je leren om van willen doen te maken?

Wat je behoefte ook is; beter slapen, minder stressen, meer bewegen, effectiever werken, minder piekeren, meer genieten van je gezin, etc. - vaak weten we wel wat we anders willen maar regeert de waan van de dag. Zorg goed voor jezelf en creëer nieuwe goede gewoonten met de training van The Lab of Life.

De training van The Lab of Life helpt je om (gedrags)patronen te identificeren die voorkomen dat je je goed voelt. Je leert deze patronen om te zetten in constructief gedrag en leert hoe je je eigen gedrag kunt veranderen. Op deze manier kun je er zelf voor zorgen dat je je veerkrachtiger voelt in de toekomst.

Uit onderzoek blijkt dat het veranderen van gedrag niet zozeer een kwestie van willen is, maar vooral een kwestie van doen. Er wordt gebruik gemaakt van de nieuwste wetenschappelijk bewezen technieken voor effectieve gedragsverandering.

Wat kan de Lab of Life jou bieden?

  • Het verbeteren van je mentale en fysieke vitaliteit
  • Een balans vinden tussen werktijd en privétijd
  • Verminderen van stress en/of ervaren werkdruk
  • Voorkomen of verminderen van burnout klachten
  • Verbeteren van je werkhouding
  • Meer bevlogenheid en enthousiasme
  • Vergroten van zelfsturend vermogen en persoonlijk leiderschap

Geinteresseerd? Als je een introworkshop wilt volgen, kan dat op 8 mei 2020: 13.30 - 15.00.

Praktische informatie

Data:

18 mei, 1 juni, 15 juni, 29 juni, 6 juli 2020

Tijden:13.30 - 15.30
Duur:5 bijeenkomsten van 2 uur
Locatie:EUR Woudestein
Prijs:

€ 281,- Je kunt hiervoor gebruik maken van het persoonlijk carriere budget.  

Doelgroep:

Promovendi verbonden aan de Erasmus Universiteit.

Voertaal: Engels
  • In elke sessie wordt je persoonlijke situatie in kaart gebracht en worden de veranderingswensen concreet gemaakt. Vervolgens leer je hoe je die verandering zelfstandig en blijvend kunt bereiken in het dagelijks leven. Daarbij wordt gebruik gemaakt van wetenschappelijk bewezen gedragsveranderingstechnieken die inspelen op automatische processen en op het doorbreken van gewoontes.

    Sessie 1:               Persoonlijke analyse energiebalans

    Sessie 2:               Reageren op fysieke en mentale signalen

    Sessie 3:               Reflectie op kwaliteiten, waarden en doelen

    Sessie 4:               Creëren van de persoonlijke strategie

    Sessie 5:               Evaluatie en borging

  • Iedere deelnemer krijgt een persoonlijk werkboek, waar je tijdens de sessies in werkt. Daarnaast krijgt je toegang tot een online borgingstool, waarin je kunt blijven oefenen met nieuwe doelen of je veranderproces in kunt bijhouden.

  • De training wordt verzorgd door Iris Bergwerff-van der Giessen, als PhD-psycholoog verbonden aan de EUR. Zij richt zich met name op (werkgerelateerde) stressklachten.

     

  • PhD’s die:

    • Minder stress of overbelasting willen ervaren
    • Grip willen krijgen op hun energiegevers en –vreters
    • Meer energie willen voor de zaken die zíj belangrijk vinden
    • Lekkerder in hun vel willen zitten, zowel op werk als thuis