Leer je processen en services te verbeteren en te veranderen

Design thinking

Vraag jij je ook wel eens af: Waarom doen wij wat wij doen? Voor wie doen wij het eigenlijk? En kan dit ook anders?

Iedereen heeft in zijn werk te maken met processen en services. Vaak zijn het vaste patronen of gewoontes geworden, waarvan we de oorsprong niet meer kennen. “We doen het al jaren zo”.

Wat is eigenlijk het achterliggende doel van deze manier van doen en is de service die wij bieden nog wel voldoende afgestemd op degene waarvoor het bedoeld is? Hoe krijg je nu zicht op de toegevoegde waarde van deze processen en services. Hoe pak je dat aan?

Tijdens de tweedaagse training Design Thinking leer je processen en services te verbeteren, te veranderen en te vernieuwen vanuit een mensgerichte benadering. Design Thinking (DT) is een methode en mindset, waarmee je op een praktische en creatieve wijze nieuwe oplossingen ontwikkelt voor bestaande vraagstukken. Samen met belangrijke betrokkenen ontwerp je echt waardevolle antwoorden en oplossingen, door de mensen waarvoor je ontwerpt centraal te stellen in het ontwerpproces.

    ‘Terwijl ik binnenkwam met zo’n vage vraag, is het programma en de begeleiding zo opgebouwd dat je in een pressurecooker tot de echte kern komt! Prachtige werkvormen en de onmisbare spiegeling van de andere deelnemers dragen hieraan bij. Ik kan echt zeggen: Ik ga met een product naar huis’
    Deelnemer Design Thinking
    ‘Design Thinking is een hele goede methodiek om een persoonlijke uitdagingen te werken. Mooi hoe zoveel mensen met allerlei verschillende issues samen tot oplossingen komen’.
    Deelnemer Design Thinking

    Doel en resultaat

    • kennismaken met de basisprincipes van Design Thinking, het proces, de mindset en de belangrijkste tools
    • leren door te doen: doorlopen van de verschillende fases van het designproces (discover, define, design, prototype) aan de hand van een actuele uitdaging
    • onderzoeken hoe Design Thinking toegepast kan worden in de eigen werkpraktijk

    Zodat:

    • jij in staat bent oplossingen te creëren met meer toegevoegde waarde voor de klant (gebruiker of medewerker)
    • jij zelf met Design Thinking aan de slag kunt in je eigen werkpraktijk

    Praktische informatie

    Datum:5 & 6 maart 2020
    Tijden:

    Dag 1: 09.00 - 17.00

    Dag 2: 09.00 - 17.00

    Locatie:EUR Woudestein
    Kosten:€ 940,00
    Doelgroep:

    De training is bestemd voor alle medewerkers van Professional Services.

    • Tijdens deze tweedaagse training maak je uitgebreid kennis met de basisprincipes van Design Thinking, de methode, de mindset en de tools. Kennismaken met deze manier van vernieuwen en problemen oplossen gaat het best via ‘leren door te doen’. Daarom werken wij gedurende deze twee dagen aan een actuele uitdaging uit jullie eigen werkpraktijk.

      Aan de hand van deze uitdaging doorlopen wij het DT-proces en maken we gebruik van enkele DT- tools en technieken. Samen met de andere deelnemers ga je letterlijk op onderzoek uit. Met de opgedane kennis vervolg je het ontwerpproces zodat je ervaart hoe het is om die inzichten om te zetten in een concrete verbetering of oplossing die echt waarde toevoegt voor de klant.

    • De training wordt verzorgd door Plonie Smink en Annemarijn Hoorens.