165 jaar Leeskabinet, 165 jaar leesliefde

Gebouw
Erasmus Paviljoen
Aanmelden (vereist) Voeg toe aan agenda
Meisje met boek in de bibliotheek
Jonathan van Rijn

Op vrijdag 24 mei vieren we het 165-jarig bestaan van het Rotterdamsch Leeskabinet. De bibliotheek werd op 24 mei 1859 voor het publiek geopend en draagt al 165 jaar lang de liefde voor lezen uit. Vandaag de dag organiseert het Leeskabinet als humaniorabibliotheek op campus Woudestein een cultureel en literair programma voor de leden en de EUR-gemeenschap, met o.a. lezingen, interviews en boekclubs voor studenten.

Ons jubileumfeest vindt plaats op vrijdagmiddag 24 mei vanaf 15.00 uur in het Erasmus Paviljoen theater. Het programma, waarin liefde voor lezen centraal zal staan, wordt gemodereerd door Abdelkader Benali. Optredens worden verzorgd door de Stadsdichter van Rotterdam Elfie Tromp en de Dichter des Vaderlands en koningin van de spoken word Babs Gons. Berrie Vugts interviewt schrijver en dichter Kees ’t Hart over zijn veelbesproken Pleidooi voor pulp. Ook ons voorjaarsgeschenk aan de leden, dit jaar een bijzondere publicatie van de hand van illustrator Marloes de Vries, wordt deze middag gepresenteerd.

Graag nodigen we je uit om deze middag met ons mee te vieren. Spoedig volgt hier een aanmeldlink.

De collectie van het Rotterdamsch Leeskabinet vind je in de Universiteitsbibliotheek. Studenten en medewerkers van de EUR kunnen er kosteloos uit lenen. Wil je het Rotterdamsch Leeskabinet steunen? Dat kan, bekijk hier onze steunlidmaatschappen.

Toegang tot dit event is gratis, maar aanmelden is wel vereist.

Aanvang 15.00, inloop vanaf 14.30. De borrel begint vanaf 16:40.

Erasmus Universiteit Rotterdam bestaat 110 jaar. Dit evenement is onderdeel van ons 22e lustrum. Bekijk al onze lustrumevents.