Robert Dur benoemd als lid van de Commissie Beleidsevaluatie

Image - Robert Dur

Bij besluit van de Minister van Financiën is Robert Dur, hoogleraar economie aan Erasmus School of Economics, per 2 januari 2023 benoemd als lid van de Commissie Beleidsevaluatie.

Ministeries voeren beleidsevaluaties uit om inzicht te krijgen in de effecten van beleid. Ze gebruiken de uitkomsten om te leren wat er goed gaat of wat er juist nog beter kan, en om verantwoording af te leggen over het gevoerde beleid.

De Commissie Beleidsevaluatie heeft tot taak het adviseren over de opzetten van alle beleidsdoorlichtingen en een aantal opzetten van beleidsevaluaties. De commissie bestaat uit een voorzitter en acht andere leden, die door de Minister van Financiën worden benoemd.

Robert Dur is hoogleraar economie in de capaciteitsgroep Algemene Economie van Erasmus School of Economics en research fellow van het Tinbergen Instituut, CESifo Munchen en IZA Bonn. Sinds 2018 is hij ook voorzitter van de Koninklijke Vereniging voor de Staathuishoudkunde, de Nederlandse beroepsvereniging van economen.

Voor meer informatie neemt u contact op met Ronald de Groot, Media & Public Relations Officer van Erasmus School of Economics:
email: rdegroot@ese.eur.nl
phone: +31 6 53 641 846.