Erasmus Film and TV Quiz

From Theme Song to Superhero
Popcorn in red with with striped popcorn buckets
donderdag 23 mei 2024, 19:30 - 21:30
Gesproken taal

De Doelen Studio

Meld je aan! Voeg toe aan agenda
Movie posters scattered around

Film trivia, iconische Theme Songs en een volledige ronde over superhelden! Slechts een voorproefje van welke kennis je moet aanscherpen voordat je deelneemt aan de volgende Erasmus Film en TV Quiz. Verzamel je team en doe mee!

Op 23 mei is het tijd voor de volgende editie van onze Erasmus Film en TV Quiz. Deze keer hebben we de handen ineengeslagen met Etienne Augé (Erasmus School of History, Culture, and Communication) en Barry Fitzgerald (TU Eindhoven) die wetenschappelijke experts zijn als het gaat om superhelden. Verwacht dus een speciale ronde over de wetenschap van superhelden, maar ook een overvloed van trivia zal voorbijkomen, net als veel iconische scènes en waanzinnige filmmuziek!

Denk je dat je alles kunt winnen? Of heb je gewoon zin in een avond vol plezier? Schrijf je dan in met een team van maximaal 5 personen en doe mee voor veel gelach, felle competitie, wat frustratie ("Het ligt op het puntje van mijn tong") en om mee te dingen naar die geweldige prijs!

Dr. Etienne F. Augé is hoofddocent internationale communicatie aan de Erasmus School of History, Culture and Communication. Hij doceert interculturele communicatie, filmstudies en sciencefiction en is de oprichter van CHIFT (Community for Histories of the Future).

Dr. Barry Fitzgerald is biofysicus en auteur van 'Secrets of Superhero Science' en 'Secret Science of Santa Claus'.

Samen schreven ze het boek Superheroes waarin ze de oorsprong, populariteit en toekomst van de superheld bespreken en beargumenteren.

Datum: donderdag 23 mei
Tijd: 19.30 – 21.30