Student-of-the-Year Awards 2024

A Live Show To Celebrate The Year!
woensdag 29 mei 2024, 16:00 - 17:30
Gesproken taal

Theater Erasmus Paviljoen

Meld je aan! Voeg toe aan agenda
illustration announcing student of the year awards

Wie wint de verkiezing van Student van het Jaar? Stem mee in deze liveshow gevuld met liveacts en blik samen met ons en de genomineerden terug op het afgelopen jaar!

Er kan gestemd worden!

Voor de derde keer organiseren Studium Generale en EM de Student of the Year award, na twee succesvolle edities in 2022 en 2023. Studenten die zich onderscheiden door hun inzet voor hun medestudenten en/of de samenleving kunnen genomineerd worden door de EUR-gemeenschap maar ook door stakeholders in de stad. Het gaat om de societal impact van hun inzet en niet om hun studieresultaten.

De genomineerden

De finalisten voor de Student van het Jaar-verkiezing zijn bekend! In willekeurige volgorde zijn dit de finalisten voor de Student van het Jaar: Mahika Bisht Mohanan, Selda Sahin, Yasmine Haggui, Mohammed Shamallakh en het duo Emma Verheggen en Fleur Wilbrink. Interviews worden gedeeld door Erasmus Magazine om in de verhalen van de finalisten te duiken.

De opleidingen, achtergronden en verhalen van de finalisten verschillen. Wat ze gemeen hebben, is dat ze onbaatzuchtig en maatschappelijk betrokken zijn. En ze zijn ook nog eens enorm bescheiden! Ze reageerden namelijk stuk voor stuk verbaasd op het bericht over hun nominatie en finaleplek.

De jury

De jury bestaat dit jaar uit:

• Annelien Bredenoord, rector magnificus (voorzitter jury)
  • Hassnae Boubrik, winnaar Student van het Jaar 2023
  • Peggy Wijntuin, voormalig gemeenteraadslid en adviseur rondom projecten over het Nederlands slavernijverleden
  • Robert Dur, hoogleraar bij de Erasmus School of Economics
  • Veerle Petersen, voorzitter Eurekaweek 2023
  • Laurens Wielaard, Erasmus Sport en lustrumcomité EUR

Award show

De award show op 29 mei 2024 viert de maatschappelijke betrokkenheid van álle studenten in een feestelijk en muzikaal programma waarin ook wordt teruggekeken op bijzondere momenten van het afgelopen academisch jaar in een sfeervol aangekleed Paviljoen.

De winnaar wordt uiteindelijk bepaald door een combinatie van het jury-oordeel, online stemmen (start op 13 mei) in de weken voorafgaand aan de show en de stemmen van de aanwezigen bij de award show.

De prijs bestaat uit een geldbedrag én een persoonlijke ontmoeting met de rector om te praten over maatschappelijke betrokkenheid in de studententijd.

Dit alles wordt gehost door David Boeren (SG) en Tessa Hofland (EM). Desiderius Erasmus komt de award uitreiken.
Na afloop ben je welkom om met ons het glas te heffen op de winnaar en de genomineerden.

Dit evenement is onderdeel van het 22e lustrum van de Erasmus Universiteit

Datum: Woensdag 29 mei