Alternative assessment & formative feedback toolkit

CLI Fellowship of Dimitrios Vlachopoulos
Dimitrios Vlachopoulos

De Community for Learning & Innovation (CLI) geeft docenten van Erasmus University Rotterdam (EUR) de mogelijkheid tot het aanvragen van een fellowship. Met dit fellowship onderzoeken zij onderwijsinnovatie, of voeren zij een onderwijsproject uit.
Op deze pagina lees je meer over het CLI Fellowship van Dimitrios Vlachopoulos (RSM) over een beter begrip van (alternatieve) formatieve beoordeling en feedback (FAF) benaderingen binnen RSM.

Dit project heeft als doel om een beter inzicht te krijgen in (alternatieve) formatieve beoordeling en feedback (FAF) benaderingen binnen RSM, door middel van een digitale & evidence-informed aanpak. Specifiek zal een digitale toolkit worden gecreëerd als resultaat van een systematisch literatuuronderzoek, empirische benadering van behoeftenanalyse & prototyping met deelname van onderzoekers, innovatie-experts, IT-experts, docenten en studenten. De toolkit zal goede praktijkvoorbeelden van FAF bevatten, handleidingen voor het integreren van alternatieve beoordelingen in de onderwijspraktijk, richtlijnen voor formatieve feedback en een protocol om de impact te meten en succesverhalen te verspreiden. De toolkit, die naar verwachting de kwaliteit van het onderwijs en de ervaring van studenten zal verbeteren, zal evolueren en kan worden uitgebreid met soortgelijke hulpmiddelen van andere EUR-scholen.

Onderzoeker
Online onderwijs; talentontwikkeling; digitale transformatie; onderzoeksmethoden, lerarenopleiding, kwaliteitsborging