CLI Fellowship van Mélodine Sommier, Yijing Wang en Ana Vasques
Ana Vasques, Yijing Wang and Mélodine Sommier

De Community for Learning & Innovation (CLI) geeft docenten van Erasmus University Rotterdam (EUR) de mogelijkheid tot het aanvragen van een fellowship. Met dit fellowship onderzoeken zij onderwijsinnovatie, of voeren zij een onderwijsproject uit.
Op deze pagina lees je meer over het CLI Fellowship van Mélodine Sommier (ESHCC), Yijing Wang (ESHCC) en Ana Vasques (EUC) over empowerment van studenten door interdisciplinair en intercultureel onderwijs over duurzame ontwikkeling.

Het innovatieproject "Empowering students through interdisciplinary and intercultural education on sustainable development" is geïnitieerd door drie EUR-onderzoekers en CLI-fellows: Mélodine Sommier en Yijing Wang van ESHCC en Ana Vasques van EUC.

Dit project bestaat uit een honours course over "Communicating Sustainability in an Intercultural Context" en een onderzoeksproject dat onderzoekt hoe de kennis, vaardigheden en attitudes van studenten zich ontwikkelen en evalueren door middel van interdisciplinair en intercultureel onderwijs over duurzame ontwikkeling. Het project combineerde onderwijsinnovatie met maatschappelijk relevant onderzoek en had tot doel de kwaliteit van het onderwijs over duurzaamheid te bevorderen en de mindset van EUR-studenten te ontwikkelen om cultureel gevoelige en toekomstgerichte wereldburgers te worden.

Hier vind je Ana Vasques' pitch op het Fellows Connect-evenement.

Opbrengst

Yijing Wang, Mélodine Sommier & Ana Vasques (2022) - Sustainability education at higher education institutions: pedagogies and students’ competences - International Journal of Sustainability in Higher Education, 23 (8), 174-193 - doi: 10.1108/IJSHE-11-2021-0465

Onderzoeker
dr. Mélodine Sommier