What is the value of near-peer tutors in teaching skills that are needed to solve complex issues?

CLI Fellowship of Han van Neck
Han van Neck

De Community for Learning & Innovation (CLI) geeft docenten van Erasmus University Rotterdam (EUR) de mogelijkheid tot het aanvragen van een fellowship. Met dit fellowship onderzoeken zij onderwijsinnovatie, of voeren zij een onderwijsproject uit. Op deze pagina lees je meer over het CLI Fellowship van Han van Neck (EMC) over hoe ‘topic students’, kunnen worden ingezet als zogenaamde 'near-peer-tutors'.

Dit project onderzoekt hoe 'topic students', dit zijn studenten die een goede opleiding hebben voor een specifieke taak, kunnen worden ingezet als zogenaamde 'near-peer tutors': interprofessionele opleiders die collega-studenten met een minder goede opleiding, opleiden over het onderwerp. Dit testen we voor het trainen van klinisch redeneren aan derdejaars bachelorstudenten. We zullen ons vooral concentreren op het ophelderen van de beste training van de near-peer tutoren en op het vinden van onderwijselementen die het voordeel van deze near-peer tutoren voor de begeleide studenten optimaliseren. De voordelen zullen direct na de lessen worden geëvalueerd, maar ook na 6 weken om de blijvende effecten te bepalen.

Onderzoeker
Dr. J.W. (Han) van Neck
Mijn huidige onderzoeksinteresses zijn gericht op wondgenezing, weefselhomeostase en weefselregeneratie.