- Doel van de activiteit
- Vaardigheden oefenen
- Wanneer
- Tijdens het lesmoment
- Waar
- Hybride | Offline | Online
- Tijdsduur
- < 10 minuten
- Groepsgrootte
- Small | Medium
- Materialen
Whiteboard en stiften
Stap 1
Teken een driehoek zoals hieronder op de afbeelding wordt getoond.
Stap 2
Vraag studenten hoe veel driehoeken ze zien.
Stap 3
Schrijf hun antwoorden zonder te reageren in de kantlijn.
Stap 4
Nadat je de antwoorden hebt verzameld, vraag je de studenten hun antwoorden toe te lichten. Begin met de student met de meeste driehoeken en laat hem/ haar vertellen waar hij/ zij de driehoeken ziet.
Stap 5
Discussieer met de groep: had degene die 16 zei het fout? En 17? En 24? Waarom wel of niet?
Stap 6
Sluit de oefening af met de instructie: in de volgende discussie nodig ik jullie uit om net zoals nu te kijken naar verschillende meningen. Als iemand een andere mening heeft zeg dan: ik zie het anders.
Je kan het ook met andere figuren doen, zoals een ster of vierkanten.
Whiteboard en stiften