Stellingen voor grote groepen

Illustration of a teaching session

Er zijn verschillende werkvormen die je kunt gebruiken bij het werken met stellingen, zowel voor kleine en grote groepen. Hieronder zal je verschillende werkvormen vinden om te gebruiken bij stellingen voor een grote groep!

Doel van de activiteit
Activeren voorkennis | Brainstorm | Kennis uitwisselen | Samenvatten / afronden
Tijdens het lesmoment
Offline
Tijdsduur
< 10 minuten| < 30 minuten
Groepsgrootte
Large

Werkvorm 1: Polling

Gebruik technologie (bijv. Kahoot, Google Forms, Mentimeter) om studenten te laten stemmen over een stelling. Je kan dan de resultaten in real-time weergeven en bespreken.

Werkvorm 2: Online Forum

Gebruik een online forum of discussiebord waar studenten hun mening kunnen delen en reageren op de meningen van anderen. Dit kan ook buiten de lesuren doorgaan om de discussie levendig te houden.

Werkvorm 3: Stemmen met voorwerpen

Laat studenten 2 verschillende voorwerpen/ houdingen kiezen om een keuze (eens/ oneens) bij een stelling aan te geven, zoals: kleuren papieren (zwart en wit), pen en papier, handen omhoog of omlaag, staan en zitten etc.

Werkvorm 4: On the line

Gebruik een online tool (Mentimeter, PowerPoint), waar je een lijn op zet. Laat studenten met Annotate in een Powerpoint of op Mentimeter hun standpunt aanklikken op de lijn. Links is dan bijvoorbeeld helemaal oneens en rechts helemaal eens.