Waarom klikken consumenten ergens op in je winkel? Dat is best een belangrijke vraag. Het klikgedrag zegt immers veel over wat een consument wil, toch? Maar dan moet hij wel rationeel gedrag vertonen. Rationeel als in geen klik te veel en alleen op wat hij nodig heeft. Niet zelden horen we: ‘Onze klanten moeten zo min mogelijk klikken om een product te bestellen’, als voorwaarde voor succes.
Wat maakt dat het ene aantrekkelijk is om op te klikken en het andere minder of niet? Dat is best interessant om te weten. Het klikgedrag zegt immers veel over wat een consument wil, toch? Maar dan moet hij wel rationeel gedrag vertonen. Rationeel als in geen klik te veel en alleen op wat hij nodig heeft. Niet zelden horen we: ‘Onze klanten moeten zo min mogelijk klikken om een product te bestellen’, als voorwaarde voor succes. Lees het hele artikel geheel vrijblijvend en gratis in het magazine Twinkle!
- Meer informatie
Heeft dit artikel jouw interesse gewekt en wil je hier meer mee? Sluit gerust aan bij ons Executive Program 'Artificial Intelligence in Marketing'!
- Gerelateerde content