Rationeel klikgedrag

Waarom klikken consumenten ergens op in je winkel? Dat is best een belangrijke vraag. Het klikgedrag zegt immers veel over wat een consument wil, toch? Maar dan moet hij wel rationeel gedrag vertonen. Rationeel als in geen klik te veel en alleen op wat hij nodig heeft. Niet zelden horen we: ‘Onze klanten moeten zo min mogelijk klikken om een product te bestellen’, als voorwaarde voor succes.

Wat maakt dat het ene aantrekkelijk is om op te klikken en het andere minder of niet? Dat is best interessant om te weten. Het klikgedrag zegt immers veel over wat een consument wil, toch? Maar dan moet hij wel rationeel gedrag vertonen. Rationeel als in geen klik te veel en alleen op wat hij nodig heeft. Niet zelden horen we: ‘Onze klanten moeten zo min mogelijk klikken om een product te bestellen’, als voorwaarde voor succes. Lees het hele artikel geheel vrijblijvend en gratis in het magazine Twinkle! 

Meer informatie

Heeft dit artikel jouw interesse gewekt en wil je hier meer mee? Sluit gerust aan bij ons Executive Program 'Artificial Intelligence in Marketing'!

Gerelateerde content
Is neuromarketing de heilige graal als het gaat om het behalen van bedrijfsdoelstellingen? De meningen zijn verdeeld, dus wij gingen in gesprek met een expert.
Artificial Intelligence in Marketing | Erasmus Universiteit Rotterdam
Marketeers kennen veel uitdagingen binnen het bedrijf waar ze werken. Hoe zorg je ervoor dat je ondanks alles succesvol bent of blijft? Een expert deelt tips.
Artificial Intelligence in Marketing | Erasmus Universiteit Rotterdam

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen