5 vragen over Artificial Intelligence

Data Science & Predictive Machine Learning
shutterstock_747164902

Op vrijdag 28 mei 2021 vindt de online Masterclass Sturen van Artificial Intelligence plaats o.l.v. kerndocenten prof. dr. ir. Marijn Janssen en dr. Paul Brous. We stelden Paul Brous 5 vragen over Artificial Intelligence.

1. Wat is artificial intelligence precies?

Artificial intelligence (AI) verwijst naar de simulatie van menselijke intelligentie in machines die geprogrammeerd zijn om te leren, problemen op te lossen of beslissingen te nemen.

2. Waarom is het sturen van AI belangrijk?

Net als kinderen hebben AI-toepassingen opvoeding nodig. Welke ethische- en juridische kaders willen we aan AI geven en wat doen we als AI-toepassingen in de fout gaan, zoals chatbots die racistische- of culturele ongevoelige opmerkingen leren? Het aan- en bijsturen van AI blijft essentieel om controle te houden over de grenzen waarin AI mag acteren.

3. Is AI alleen relevant voor bedrijven die meer willen verkopen?

Nee, AI is relevant voor een zeer diverse groep organisaties, inclusief publieke en semi-publieke organisaties en is niet alleen relevant voor marketingdoeleinden. Bijvoorbeeld, AI kan ingezet worden bij opsporing van fraude, verkeerscontroles, netbeheer en tal van andere toepassingen waar het nodig of wenselijk is om processen te automatiseren.

4. Wat leer je precies in de Masterclass Sturen van AI?

Zaken als data- en algoritme governance, datakwaliteitsmanagement, toedelen van verantwoordelijkheden, wetgeving (AVG), de beperkingen van goede controle en gebrek aan inzicht in de effecten komen aan de orde in deze masterclass. Ook geeft het aan waar op gelet moet worden bij het ontwerpen van bestuursmodellen.

5. Voor wie is de Masterclass  Sturen van AI  interessant?

Deze masterclass is vooral interessant voor (executive) managers en professionals die bezig zijn met de digitalisering van hun organisatie. In deze masterclass wordt er niet op technische details ingegaan, maar in plaats hiervan ligt de focus op een algemene uitleg met mogelijke keuzes en de voor- en nadelen van deze keuzes.

Online Masterclas Sturen van Artificial Intelligence

datum:28 mei 2021 9.30
duur:1,5 uur
prijsEUR 75 (vrijgesteld van btw)
formatonline
max. aantal deelnemers75

Wil je meer weten over de Masterclass Sturen van Artificial Intelligence?

Neem dan contact op met:

Andreas Markus

Adviseur Opleidingen Zakelijke markt