Nieuw Programma Opleiding Procesmanagement vanaf voorjaar 2022

Nieuw bij Erasmus Academie | 3-daags programma opleiding Procesmanagement
Procesmanagement
Opleiding Procesmanagement

De Opleiding Procesmanagement (start dinsdag 31 mei 2022) zal vanaf 2022 uit 3 opleidingsdagen bestaan. Hoe ziet het nieuwe programma eruit?

In de eerste 2 dagen leren Hans de Bruijn en Ernst ten Heuvelhof je meer inzicht te krijgen in de gedragspatronen van stakeholders. Hoe ga je precies om met je belangrijkste stakeholders van jouw organisatie met hun uiteenlopende belangen? Ben je wel adaptief en politiek bestuurlijk sensitief genoeg? Ben jij eigenlijk wel in staat te komen tot interactieve besluitvorming, gericht op co-productie?

Ook al ben je nog zo bedreven in procesmanagement, je blijft altijd afhankelijk van de gedragingen van de andere spelers in diverse besluitvormingsprocessen. Spelers die zich strategisch gedragen, d.w.z. niet altijd coöperatief en transparant zijn. Integendeel zelfs....

Tijdens de 3eopleidingsdag zal Ernst ten Heuvelhof meer inzoomen op wat strategisch gedrag kan verstoren en zal ook benadrukken dat deze vorm van gedrag vaak onmisbaar is om iets voor elkaar te krijgen. Strategisch gedrag kan en is namelijk onmisbaar om processen succesvol te doen zijn!

Deze nieuwe opleiding Procesmanagement heeft het karakter van een interactief gesprek. Beide docenten zorgen voor levendige colleges - met casussen, concepten en veel interactie en bieden een aantal praktische 'procesmanagerial vaardigheden' aan. De docenten weven in de discussies kleine blokjes ‘college’ in, waarin lichtvoetig enkele bruikbare noties uit de theorie worden samengevat en gepresenteerd. Deze noties worden gelardeerd met vele voorbeelden uit de wereld van het bestuur, de internationale politiek en het alledaagse leven.

Voor meer informatie en inschrijven voor de opleiding Procesmanagement ga naar onze opleidingspagina: https://www.eur.nl/erasmusacademie/cursus/opleiding-procesmanagement

Praktische informatie Opleiding Procesmanagement

start

Voorjaar: start 31 mei 2022  | Najaar: start 10 november 2022

duur

3 dagen

kosten

€ 2.625,- (vrijgesteld van BTW)

format

De opleiding bestaat in totaal uit 3 onderwijsdagen (fysieke  en online bijeenkomsten).

max. aantal deelnemers

Ga naar de opleidingspagina

Kerndocenten opleiding Procesmanagement.

Prof. mr. dr. Hans de Bruijn: Hoogleraar Technische Bestuurskunde, Technische Universiteit Delft. Hans de Bruijn heeft veel boeken geschreven over procesmanagement, waaronder Managing Performance in the Public Sector.

Prof. mr. dr. Ernst ten Heuvelhof: Hoogleraar Bestuurskunde aan de faculteit Techniek, Bestuur en Management van de Technische Universiteit Delft. Hij publiceert over complexe besluitvormingsprocessen, over procesmanagement en over ontwikkelingen in de nutssectoren. In 2016 heeft hij een boek gepubliceerd over strategisch gedrag. Hiernaast adviseert hij (semi-)overheden en vervult hij een aantal maatschappelijke functies.

Wil je meer weten over de opleiding Procesmanagement? Neem contact op met:

Marielle Elenbaas

Adviseur Opleidingen