Waarom het onderwijs van Erasmus Academie speciaal is

Didactische uitgangspunten van ons onderwijs
Strategisch Gedrag
shutterstock_742602847

Onderwijs maken voor volwassenen vraagt een eigen benadering van de didactiek. Of het nu gaat om een opleiding of masterclass voor professionals of een verdiepende cursus voor een breed publiek, volwassenen leren anders dan kinderen.

Bij Erasmus Academie houden we daar rekening mee. De vorm van het onderwijs en de inhoud moet in lijn zijn met de levensfase en ervaring van de deelnemer.

Wetenschap en praktijk

Centraal in het onderwijs van Erasmus Academie staat de koppeling tussen wetenschappelijke theorie en de praktijk. Via de wetenschappelijke theorie bieden we je een academisch perspectief om vraagstukken beter te begrijpen.

Actuele casuïstiek

Vanuit dat inzicht en aan de hand van voorbeelden uit de praktijk (casuïstiek), werken we richting een concreet handelingsperspectief: wat betekent dat voor je werkpraktijk of voor je positie als mens? Bij onze opleidingen voor professionals voegen we daar vaak ook een werkrelevante praktijkopdracht aan toe.

5 didactische principes

Bij het ontwerp van onze cursussen, masterclasses en opleidingen, houden we daarom rekening met de volgende 5 principes.

1. Ontwerpproces: Carpe Diem Onderwijs Design Model
  2. Bepalen van de leerdoelen: (horizontale!) taxonomie van Bloom
  3. Brein centraal leren
  4. Leerstijlen
  5. Motiveren van deelnemers

Lees hier het volledige artikel met uitleg over de 5 didactische principes.

Lees hier wat het onderwijs van Erasmus Academie nog verder bijzonder maakt:

• Gebruik van actuele casuïstiek
  • Impact voorop