Toolkit voor inclusieve onderwijsinstellingen

© Erasmus University Rotterdam - Alexander Santos Lima

University College Dublin (UCD) heeft deze toolkit ontwikkeld voor gebruik in de onderwijssector als antwoord op de behoefte aan een instellingsbrede aanpak om toegang, participatie en succes van ondervertegenwoordigde studenten in het hoger onderwijs te bevorderen. 

De toolkit biedt een strategische instellingsbrede lens om de voortgang te beoordelen, mogelijkheden voor verbetering te identificeren en een actieplan op maat te maken om een instellingsbrede benadering van inclusie te ontwikkelen waarbij elke student zich welkom voelt, het gevoel heeft erbij te horen en het gevoel heeft gewaardeerd te worden. 

De toolkit richt zich op de vier institutionele pijlers van een typische instelling voor hoger onderwijs, evenals op de basis- en steigercomponenten. De toolkit is ontworpen voor gebruik als zelfevaluatieoefening. Onder elk van de vier institutionele pijlers en de funderings- en steigercomponenten wordt een reeks stellingen uiteengezet. Elke uitspraak vraagt om een score van 0-5. De zelfevaluatieoefening identificeert de geboekte vooruitgang en biedt een nuttig proces om gebieden te identificeren die aandacht nodig hebben. Het wordt aanbevolen om eerst te kijken naar gebieden die resulteren in een score van 2 of lager.

Download de PDF of de digitale versie van de toolkit hier.

 

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen