Recordbedrag voor Erasmus Charity Run

Alle Charity Run-deelnemers juichen voor de start bij Erasmus University College.
Drie deelnemers juichen op de Coolsingel voor de start.
Alexander Santos Lima

Afgelopen zondag haalden de Erasmus Charity Run-deelnemers een bedrag van € 23.176 op. Het record van vorig jaar is daarmee verbroken. De deelnemers liepen de hele of de 1/4 marathon. Bij de hardloopwedstrijd, officieel onderdeel van de Marathon Rotterdam, wordt er geld ingezameld door deelnemers om talentvolle studenten financieel te ondersteunen.

Traditiegetrouw verzamelden onze deelnemers zich bij het Erasmus University College. Naar aanleiding van het 110-jarige bestaan van de Erasmus Universiteit Rotterdam kregen de deelnemers een lustrum editie hardloopshirt, hierna werd de cheque overhandigd en was er een warming-up met de deelnemers. Daarna gingen de studenten, medewerkers, alumni en vrienden van onze universiteit van start.

Deelnemer rent en steekt zijn duim op.

Financiële steun

Dit jaar werd er wederom geld ingezameld om talentvolle studenten te ondersteunen. In de aanloop naar de race deden studenten als Gabriel en Atakan hun verhaal aan de deelnemers, die daarmee goed tastbaar konden maken waarvoor ze geld inzamelden. Op deze manier maken wij educatie toegankelijk voor iedereen en dat is belangrijk zodat iedereen de kans krijgt om zijn of haar talent te ontwikkelen. Aangezien het bedrag van een scholarship aanzienlijk toeneemt, van € 15.000 naar € 17.500, was het van essentieel belang om zoveel mogelijk gelden op te halen.

Recordbedrag verbroken

De race startte in 2013 als initiatief van Erasmus School of Economics en bestaat sinds 2021 als een samenwerking tussen Erasmus Universiteit Rotterdam (Erasmus Alumni Relations Team) en Erasmus Sport. Het bestaande recordbedrag werd ook dit jaar, verbroken met een totaal bedrag van € 23.176. Mogelijk zal het College van Bestuur nog een additionele € 20.000 bijleggen.

Rennende deelnemer juicht met twee duimen op zijn rug.
Alexander Santos Lima

Mocht dit het geval zijn dan kunnen we in het komende studiejaar twee studenten een scholarship geven. Het bedrag van € 23.176 is afgelopen zondag overhandigd aan Erasmus Trustfonds. Kim Elferink, verantwoordelijk voor de organisatie, kijkt terug op een mooie editie: "We zijn enorm trots op alle deelnemers en donateurs. Met hun inzet hebben ze geholpen om dromen waar te maken en educatie toegankelijk te maken voor iedereen. Daarnaast was de sfeer weer fantastisch!"

Ben je geïnspireerd geraakt? Doneren kan nog steeds: www.erasmuscharityrun.nl/donate/choose