Informatie over het coronavirus (SARS-CoV-2) voor deelnemers Erasmus Academie

Gewijzigd 14:30 uur, 16 maart 2020

De jongste maatregelen tegen de verdere verspreiding van Covid-19, het Coronavirus, treft ook het hoger onderwijs. Vanaf heden is er geen fysiek onderwijs op de campus van de Erasmus Universiteit. De maatregel geldt tot 6 april. Geprobeerd wordt onderwijs zoveel mogelijk online aan te bieden. Erasmus Academie volgt de beleidslijn van de Erasmus Universiteit, ook al vindt het onderwijs niet op de campus plaats.

Het kabinet schrijft in de Kamerbrief het onderwijs alleen nog op afstand te geven. Voor de EUR betekent dit dat zij maximaal gaat inzetten op online onderwijs en zo nodig hiervoor extra investeringen en inspanningen gaan plegen (zie ook het nieuwsbericht).  Al het fysieke onderwijs, inclusief tentamens, wordt dus vooralsnog vanaf 13 maart gestaakt tot in ieder geval 6 april.

Gaan de opleidingen van Erasmus Academie door?

Erasmus Academie volgt de lijn van de Kamerbrief en de Erasmus Universiteit. Tot 6 april worden fysieke onderwijsbijeenkomsten opgeschort. In sommige gevallen betekent dit dat opleidingen en cursussen op een latere datum worden gepland. In andere gevallen proberen we via online verbindingen het onderwijs toch te laten doorgaan. Je word hierover geïnformeerd door je contactpersoon bij Erasmus Academie.

Belangrijke informatie voor onze deelnemers

Indien we onderdelen van onze opleidingen en cursussen online worden aangeboden gedurende deze periode, maken we gebruik van Zoom. Zoom is een video conferencing tool waarbij je online, virtueel aanwezig kunt zijn bij een les. Meer informatie over het gebruik van Zoom en downloaden van de desktopversie vindt je hier. Indien een deel van het onderwijs via Zoom wordt aangeboden, ontvang je van je contactpersoon bij Erasmus Academie een uitnodiging met een link. Klik op de link om de verbinding met de virtuele classroom te starten.

Wat moet ik doen als ik mijn inschrijving wil annuleren?

Erasmus Academie begrijpt dat ten gevolge van de situatie rond het Covid-19 (corona) virus deelnemers onzeker kunnen zijn over hun deelname aan onze opleidingen en cursussen. Daarom hanteren we tijdelijk soepele annuleringsvoorwaarden en kunnen deelnemers kosteloos hun inschrijving doorschuiven naar een volgende editie van de opleiding of cursus naar keuze, of annuleren.

Inschrijvingen moeten altijd schriftelijk worden geannuleerd. Je kunt natuurlijk ook eerst telefonisch advies vragen aan onze adviseurs. Onze contactgegevens vindt u hier.

Advies en monitoring

EUR volgt de ontwikkelingen op de voet en volgt alle maatregelen die zijn gecommuniceerd door het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Daarnaast is EUR in contact met de een eigen Arbodienst die goed is aangesloten op nationale en internationale ontwikkelingen. De meest actuele informatie over het nieuwe coronavirus lees je op de website van het RIVM. Het RIVM monitort de situatie in Nederland en geeft adviezen via https://www.rivm.nl/coronavirus. De EUR houdt die adviezen samen met andere Nederlandse universiteiten nauwlettend in de gaten.

Tot slot

De veiligheid van deelnemers en docenten staan voorop bij Erasmus Academie. Daarom hebben wij besloten om, ook als het onderwijs niet op de EUR plaatsvindt, dit toch op te schorten. Wij rekenen daarbij op je begrip in deze toch wel verwarrende tijden.

Ad Hofstede,
directeur Erasmus Academie

Heeft u een vraag aan ons?

Bel ons: +31 (0)10 408 1839
Mail ons: info@erasmusacademie.nl

Bij noodgevallen op de EUR

Calamiteiten:T 010 408 11 00