How to improve intercultural communication in your teaching

MicroLab
Two people at a meeting table, watching someone draw on a smart screen.

Inleiding

Het MicroLab is bedoeld om docenten te ondersteunen in het versterken van de interculturele communicatie tussen en met studenten. Er is geen specifieke voorkennis vereist.

Belangrijkste Feiten & Cijfers

Type
Startdatum
dinsdag 2 jul 2024
Tijdsduur
5 uren
Voertaal
Engels
Instructievorm
Offline

Wat ga je bereiken?

• Herkennen van de elementen van een veilige en inclusieve leeromgeving.
  • Gebruiken van interculturele communicatie om dit te versterken.
  • Reflecteren op je eigen culturele achtergrond en persoonlijke normen, waarden en assumpties.
  • Uitleggen hoe je interculturele communicatie competenties kunt toepassen tijdens het onderwijs.
  • Herkennen hoe power dynamics invloed heeft op de interactie met studenten.

Startdatums

• dinsdag 2 jul 2024

Tijd: 13:00 - 16:00 T11-67 | ☀️ MicroLab Summer Festival ☀️
    Apply

Doelgroep en vereiste voorkennis

Vorm en tijdsinvestering

In dit MicroLab zul je kennismaken met verschillende elementen die van invloed zijn op de interculturele communicatie in het onderwijs. Zo zul je (meer) bewust worden van unconsicious bias en de mogelijke impact daarvan op jezelf en de interactie met je studenten. Ook word je gestimuleerd om na te denken over je eigen sociale identiteiten. Daarnaast reiken we je strategieën aan voor het creëren van een veilig en inclusieve leeromgeving. Denk aan inclusief taalgebruik en activiteiten om positieve gesprekken over diversiteit te stimuleren. Tot slot maak je kennis met de verschillende interculturele competenties die bijdragen aan interculturele communicatie.

Je start met een online voorbereiding in Canvas, waarin je al kennismaakt met enkele belangrijke begrippen en je wordt gestimuleerd te reflecteren op je eigen ervaringen. Tijdens de workshopsessie (3 uur) ga je hier verder mee aan de slag.

Verdien een Edubadge

Je sluit het MicroLab af met een Proof of Competence. Je kunt dan een Edubadge verdienen. Dit is een digitaal, visueel certificaat die je kunt delen op bijvoorbeeld LinkedIn en waar een geïnteresseerde direct op kan klikken om te zien wat je hebt gedaan om de Edubadge te verdienen.

Voor vragen over het MicroLab en registratie, neem contact op met Risbo.

Feiten & Cijfers

BTW
Niet van toepassing
Startdatum
dinsdag 2 jul 2024
Inschrijfdeadline

De deadline voor aanmelding is twee weken voordat het MicroLab plaatsvindt. Als aanmelden niet meer mogelijk is, neem dan contact op met training@risbo.eur.nl om te zien of er nog plekken over zijn.

Tijdsduur
5 uren