Hovo Studentenkaart

Een studentenkaart van de EUR, via Hovo

Wanneer u een van onze programma’s volgt kunt u gratis een Hovo-studentenkaart van de Erasmus Universiteit Rotterdam aanvragen. De studentenkaart geeft niet dezelfde rechten als een reguliere studentenkaart. Heeft u al een Hovo-studentenkaart, dan kunt u deze opnieuw laten activeren door contact  met ons op te nemen. U dient dit ieder academisch jaar opnieuw te doen als u van uw kaart en account gebruik wil maken.


Wanneer?

Een Hovo studentenkaart kunt u in het eerste en tweede semester aanvragen of activeren, bij aanvang van uw cursus.

Als u een kaart aanvraagt in de Zomeracademie, dient u dat te doen voorafgaand aan uw programma; vanaf juli accepteert de EUR geen nieuwe aanvragen meer omdat het academisch jaar in augustus afloopt.


Procedure

De studentenkaart is eigendom van de Erasmus Universiteit Rotterdam en wordt ook door hen verstrekt. Hovo fungeert als tussenpersoon die de aanvraag/activering accordeert en bevestigt dat u een actieve student bent voor het jaar dat u een geldige kaart aanvraagt.

Hovo stuurt uw aanvraag door naar de Erasmus Universiteit Rotterdam, Centraal Bureau Inschrijvingen (CBI). Deze afdeling activeert uw studentenkaart, of neemt uw aanvraag voor een kaart in behandeling. U krijgt binnen ca. 3 weken bericht van de EUR over uw aanvraag.


Vragen over uw aanvraag?

Heeft u vragen over de voortgang van uw aanvraag of over de procedure? Neem contact op met het CBI, daar Hovo enkel de aanvraag goedkeurt en doorstuurt en geen enkel zicht heeft op het verschaffen van uw studentenkaart; deze kaart is een dienstverlening van de universiteit. Het CBI kunt u bereiken via de mail: cbi@oos.eur.nl, of het centrale telefoonnummer voor studenten van de EUR: +31 - (0)10 - 408 23 23 (09.30 – 16.00). U kunt hen vinden in kamer EB-08 op campus Woudestein.


Kaart aanvragen of activeren (indien reeds in bezit)

Stuur een email met uw gegevens in onderstaande volgorde naar : hovo@erasmusacademie.nl 

-  Studienummer van uw studentenkaart (indien reeds in uw bezit)
-  Voorletters
-  Geslachtsnaam
-  Adres
-  Postcode
-  Woonplaats
-  Emailadres
-  Geboorte datum 

Indien u voor het eerst een kaart aanvraagt, dient u ook een kopie paspoort/ID mee te zenden. Een rijbewijs voldoet niet. Deze kunt u als bijlage toevoegen aan uw mail.