Vagabonde Vocale, de zigeuner in de Opera

Waarom zijn er zigeunerinnen in opera’s en waarom dan enkel en altijd de ‘bad’guys’? Wat is de reden dat zigeuner-rollen in de opera nooit sopranen zijn? Wat is de dramaturgische reden waarom zigeunerinnen door scriptschrijvers gebruikt worden? Redenen te over om diep te duiken in alle zigeuner-rollen in de opera. We behandelen een stukje oorsprongsgeschiedenis en de uitwerking op de opera’s vanaf de 18e eeuw tot nu. Mylou Mazali duikt brutaal in de schimmige wereld van zigeuners in het operarepertoire en zal aan de hand van enkele live gezongen aria’s de zigeunerin in een verdiend nieuw daglicht zetten!

Gezongen fragmenten onder andere uit: Il Trovatore-Verdi, Minon-Thomas en - natuurlijk - Carmen-Bizet. 

Mylou Mazali

Mylou Mazali, studeerde aanvankelijk Spaans en Hebreeuws aan de UvA, toen zij als bijbaantje als figurant nam bij de Nederlandse Opera. Dit was liefde op het eerste gezicht en al snel ruilde zij haar studie om in een studie zang, hoofdvak opera. Zie www.operapertutti.eu voor meer informatie. 

Inschrijven

Code

1634CR

Data

Donderdag 6 juli

Tijd

13.30 – 16.00 uur

Locatie

Campus Woudestein (klik hier voor meer informatie)

Kosten

€ 32 (incl. BTW)

Aantal bijeenkomsten

 1

Direct inschrijven

Klik hier