Businessboeken voor professionele ontwikkeling - deel 2

Nu we in Nederland massaal thuiswerken en veel tijd binnen besteden, hebben veel van ons ook wat extra vrije tijd. Juist deze extra vrije tijd kun je gebruiken om jezelf te ontwikkelen op professioneel vlak. In een eerdere blog gaven we al enkele tips voor boeken die je hierbij helpen. In dit artikel nogmaals een aantal boeken waar je waardevolle lessen voor jezelf, en je bedrijf uit kunt  halen.

Bingemarketing – Carlijn Postma 

In Bingemarketing vergelijkt Carlijn Postma goede contentmarketing met een goede serie: mensen willen het ‘bingewatchen’. Postma vertaalt technieken vanuit Hollywood naar manieren om informatie over merken te maken en te verspreiden. Dit alles met als doel de aandacht van consumenten vasthouden, zodat ze net zo lang naar jouw content willen kijken als naar een goede serie. De terminologie in het boek sluit dan ook aan met die van televisieseries: er wordt gesproken over formats, trailers en cliffhangers en elk stukje content is een nieuwe aflevering.

Postma vertaalt haar inzichten in een concreet stappenplan voor bedrijven die hun content op een verfrissende wijze willen inzetten. Hierdoor is het boek interessant voor marketing professionals en ondernemers die willen opvallen met hun content strategie en een publiek aan zich willen binden. Immers, wanneer je Bingemarketing toepast, wil je publiek steeds meer content van je zien.

The Growth Hacking Book: Most Guarded Growth Marketing Secrets the Silicon Valley Giants Don't Want You To Know – Parul Agrawal en Rohan Chauby 

Zoals de titel al zegt, geeft dit boek de meest beschermde marketing geheimen van reuzen uit Silicon Valley prijs. Dit vanuit de mindset dat je beter kunt leren van specialisten die al resultaten hebben geboekt, dan zelf het wiel opnieuw uitvinden – dat kost immers veel tijd en geld. The Growth Hacking Book geeft inzicht in het huidige ondernemersklimaat, waar competitie groter is dan ooit. Inzichten van meer dan 35 marketing experts, succesvolle ondernemers, thought leaders en succesvolle bedrijven vanuit de gehele wereld worden gedeeld. De tips richten zich vooral op ongewone marketing strategieën om je bedrijf te laten groeien, het boek legt dus uit hoe je als bedrijf kunt growth hacken.

Dit boek is zeer interessant als je meer wilt weten over het concept van growth hacking, maar ook graag meer inzicht wilt hebben in de beste groeistrategieën en tools voor growth hackers. Daarnaast kijkt het boek in de toekomst: welke tools zijn dan nodig om als bedrijf te blijven groeien?

The Future Leader – Jacob Morgan 

Leiderschap, en de effectiviteit ervan, is hot. Er verschijnen steeds meer boeken over dit onderwerp en veel executive opleidingen richten zich op het ontwikkelen van leiderschapskwaliteiten. We weten hierdoor precies wat effectief leiderschap is in de huidige tijd, maar er wordt weinig geschreven over leiderschap in de toekomst. Jacob Morgan is van mening dat het tijd is om leiders te vinden – of te maken – die ons door de toekomst kunnen helpen. Om te begrijpen hoe de toekomst van leiderschap eruitziet interviewde hij ruim 120 CEOs van bedrijven als Unilever, KPMG en Siemens. Daarnaast haalde hij inzichten uit een groot onderzoek op LinkedIn, om te zien of werknemers en CEOs dezelfde inzichten delen. Hierdoor geeft het boek een uniek inzicht in de toekomst van leiderschap. Hierdoor helpt het professionals om beter voorbereid te zijn op de toekomst.

 

Winning Her Business – Bridget Brennan 

70 tot 80 procent van consumentenaankopen wordt gedaan door vrouwen, en dit wordt vaak vergeten door marketeers die willen groeien. In Winning Her Business geeft Bridget Brennan, CEO van Female Factor, de lezer praktische tools om een customer experience te creëren die aanspreekt bij vrouwen. Het boek legt uit waarom traditionele verkooptechnieken, die zich focussen op het overbrengen van informatie, niet meer werken ten tijde van Google. In plaats van deze technieken, moet je als bedrijf zorgen dat je complete boodschap aanspreekt bij vrouwen.

Mede dankzij haar ervaring als adviseur voor grote merken en bedrijven en jarenlang onderzoek, weet Brennan precies de juiste tips te geven. Dit boek kan dienen als een handboek voor elke marketing professional of leidinggevende die zijn bedrijf wil laten groeien met behulp van een enorme groeimarkt: die van vrouwen.

Meer informatie

 

Wil jij je later dit jaar nog meer ontwikkelen op het gebied van marketing, strategie en leiderschap, of graag hands-on leren hoe je een datastrategie opzet en gebruik maakt van growth hacking? Erasmus Marketing Institute biedt verschillende marketing opleidingen voor professionals aan. Klik hier voor een overzicht van onze opleidingen.

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen