Over de opleiding

Marketing is een vakgebied van strategisch belang voor een organisatie, immers, de business strategie (wat willen we bereiken) wordt vertaald in een marketingstrategie (hoe willen we dat bereiken) en marketing aanpak (wat gaan we concreet doen). Het executive programma Mastering Business & Marketing verbreedt je blikveld vanuit marketing naar de business in de breedte. Daarnaast wordt de marketingkennis van deelnemers aanzienlijk verdiept. De laatste wetenschappelijke inzichten op het gebied van marketingstrategie en business model innovatie, stakeholder marketing en digitale marketing komen aan bod. Ten slotte werk je aan je effectiviteit als leider en inspirator binnen je organisatie: als je helder hebt wat er moet gebeuren, hoe krijg je dat effectief, doeltreffend en op een plezierige manier gedaan met je team en collega’s.

Doelgroep

Een groep van maximaal 25 ambitieuze deelnemers krijgt de kans om zich te verbreden en verdiepen op het gebied van marketing strategie en effectief management. Dit programma is daarom speciaal voor marketingspecialisten met minimaal 7 jaar werkervaring in een commerciële rol binnen een middelgrote tot grote organisatie. Van deelnemers wordt verwacht dat zij over marketingkennis op minimaal HBO niveau beschikken.

Leerdoelen

Na het afronden van deze opleiding ben je onder andere in staat om:

  • De rol van uw organisatie in het maatschappelijk domein te beoordelen, er een toekomstbestendige strategie op te formuleren en waar mogelijk te verwaarden.
  • Op basis van concrete cases verschillende disruptive business modellen te benoemen en toe te passen.
  • Kennis van nieuwe marketingtools te implementeren.
  • De mogelijkheden van data science te herkennen en te initiëren in de eigen organisatie.
  • Inspirerend en doeltreffend leiding te geven.

Programma

Het programma start op 24 september en bestaat uit 5 collegedagen. De collegedagen duren van 10:00 - 17:00 uur en worden afgesloten met een borrel. Lunch is alle dagen inbegrepen.

24 september 2020

Business en Marketing in perspectief

25 september 2020

Business Model Innovation

22 oktober 2020

Doelgroepen & Nieuwe tools I

23 oktober 2020

Doelgroepen & Nieuwe tools II

13 november 2020

Culture Eats Strategy for Breakfast

Naast de collegedagen wordt uitgegaan van 2 uur zelfstudie per collegedag.

Voor een uitgebreid programma van deze opleiding kunt u hier de brochure downloaden.

Werkwijze

Aan de hand van cases en klassikale discussies worden uiteenlopende vraagstukken uit de marketingpraktijk belicht en uitgelegd aan de hand van theorie en wetenschappelijke inzichten. Voor elke module wordt van de studenten verwacht dat zij vooraf de stof uit onze online leeromgeving voorbereiden. Deze stof kan bestaan uit voorbereidende cases, video’s over marketingtheorie en artikelen waarin modellen wetenschappelijk worden onderbouwd. Deze aanpak van onderwijs komt voort uit onze visie dat onderwijs gegeven wordt door middel van active blended learning. Hierdoor zijn de collegedagen meer interactief, uitdagend en inspirerend.

Docenten

De colleges worden gegeven door ervaren hoogleraren en universitair docenten van Erasmus School of Economics en Rotterdam School of Management. Zij zullen hun theoretische expertise combineren met nuttige cases uit de praktijk, om een zo compleet mogelijk programma te verzorgen. 

Kosten

€4.950,- (excl. BTW).

Contact

Voor vragen over dit executive programma kun je mailen naar erasmusmarketinginstitute@ese.eur.nl.