Erasmus Universiteit lanceert nieuw top-level executive programma in Digitaal en Technologie

Image - Techgirl

Met The New CIO-CTO-CDO biedt Erasmus Universiteit Rotterdam een nieuw executive programma aan voor de Chief Information Officer (CIO), Chief Technology Officer (CTO) en Chief Digital Officer (CDO) en andere executives, die de eindverantwoordelijkheid dragen over de technologische en digitale ontwikkelingen in hun organisatie.

Door de razendsnelle ontwikkelingen op het gebied van technologie en digitaal, wordt de rol van de CIO, CTO en CDO in de bestuurskamer steeds crucialer en strategischer. Op het snijvlak van Technology, Economics en Leadership behandelt het executive programma alle relevante thema’s en dilemma’s van het vakgebied, vanuit meerdere disciplines en originele invalshoeken. Ruim 30 topsprekers en thought leaders uit de (inter-) nationale wetenschap en praktijk, delen gedurende het programma hun (academische) inzichten en expertise.

Volgens initiatiefnemers prof. dr. Bert de Groot en drs. Hylke Sprangers hebben CIO’s, CTO’s en CDO’s vandaag de dag meer verantwoordelijkheden, impact en invloed dan ooit tevoren: ‘En dat wordt alleen maar meer. Van strategische partner in de bestuurskamer bij de ontwikkeling van de bedrijfsstrategie en nieuwe businessmodellen, het definiëren van de technologie strategie en uitvoering, van drijvende kracht achter innovatie en transformatie, tot de veranderende relatie met aandeelhouders, belanghebbenden en de maatschappij.’

Actuele uitdagingen en dilemma’s in de bestuurskamer

Het programma is opgesteld vanuit actuele uitdagingen en dilemma’s in de bestuurskamer, onder meer rond thema’s als: de agenda van digital & technology executives, strategie- en businessmodellen in het informatietijdperk, het definiëren en succesvol uitvoeren van de digitale & technologische strategie, de relatie met de CEO en toezichthouders, (ir)rationaliteit in de bestuurskamer, het succesvol leiden van innovatie en transformatie binnen de organisatie, leiderschaps- en crisiscommunicatie, implicaties van technologievectors in de toekomst, de relatie tussen technologie, internationale wetgeving en ethiek en ethische vraagstellingen. In diverse modules worden businesscases aan de hand van de internationaal leidende Harvard Case Method besproken. Deze benadering geeft snel diepgang en ter zake doende discussies over strategische vraagstukken binnen bedrijven en impact op de maatschappij.

Voor meer informatie over dit executive programma, zie: https://www.eur.nl/eebee/executive-education/governance-leiderschap/new-cio-cto-cdo. Voor overige vragen neemt u contact op met Jacqueline van der Steen: esaa-cio@ese.eur.nl.