Gezocht: Uitdagende vraagstukken over gezonde en ongezonde levensstijlen voor studenten!

Wat zijn motivaties en belemmeringen voor gezond eten onder mijn werknemers? Wat zijn de oorzaken en gevolgen van het gebruik van lachgas? En hoe kunnen schadelijke effecten worden voorkomen?  Heb jij een dergelijk uitdagend vraagstuk over leefstijl en gedrag? En wil je deze laten aanpakken door ambitieuze studenten van de Erasmus Universiteit Rotterdam? Dan zijn we op zoek naar jou!

Vraagstukken gezonde leefstijl

Voor het vak Health Psychology verkennen ambitieuze studenten de dieperliggende redenen achter (on-) gezonde levensstijlen. Middels interviews analyseren studenten de oorzaken en gevolgen van leefstijlen. De resultaten van dit onderzoek en bijbehorende aanbevelingen worden gepresenteerd tijdens een inspirerende afsluitende presentatie. Doe mee en laat deze gedreven studenten zich buigen over jouw specifieke vraagstuk!

Enkele voorbeelden van vraagstukken zijn:

• Wat zijn motivaties en belemmeringen voor gezond eten onder werknemers?
  • Hoe beïnvloedt stress het welzijn van studenten op het gebied van bewegen, voeding en slaap?
  • Wat zijn de oorzaken en gevolgen van het gebruik van lachgas? En hoe kunnen schadelijke effecten worden voorkomen?

Wat gaan studenten doen?

Een team van 4 studenten gaat aan de slag met jouw vraagstuk. De studenten onderzoeken waarom een specifieke doelgroep kiest voor een gezonde of juist ongezonde leefstijl, en welke gevolgen dit heeft op hun welzijn. Daarnaast zullen deze studenten goed onderbouwde ideeën formuleren om deze leefstijl mogelijk te verbeteren. Aan het einde van het vak zullen de studenten hun bevindingen en suggesties presenteren in zowel presentatie als een rapport.

Wat vragen we van jou?

Als opdrachtgeer vragen we aan jou om:

• Een korte presentatie over je vraagstuk te geven begin april 2024;
  • Vragen van studenten beantwoorden via telefoon of mail (optioneel).
  • Studenten helpen bij het vinden van interviewkandidaten
  • Aanwezig te zijn tijdens de eindpresentatie eind mei 2024;

In totaal kost het je ongeveer 6 tot 12 uur.

Praktische info

• Deadline voor aanmelden is maandag 2 februari 2024
  • Het vak start 2 april 2024 en eindigt op 31 mei 2024
  • De voertaal van het vak is Engels
  • Aanmelden via Moon Fung Fong (kennismakelaar Erasmus Universiteit Rotterdam) via impactloket@eur.nl of +31 6 342 649 61.