Impact-gedreven onderwijs is een levend concept dat voortdurend (opnieuw) vorm krijgt. We gaan uit van het idee dat impact-gedreven onderwijs is gebaseerd op principes die zijn geformuleerd als richtlijn voor curriculumontwikkelaars en docenten. Deze principes zijn echter niet bedoeld als strikte spelregels. Het idee van impact-gedreven onderwijs komt voort uit de permanente dialoog over de rol van de universiteit in de maatschappij, die door bepaalde auteurs wordt gedefinieerd als een purpose-gedreven universiteit (Haski-Leventhal (2020).
Vanwege deze redenen volgt Impact at the Core een evidence-based methode voor het implementeren van impact-gedreven onderwijs. Via beoordeling van onderwijsmodellen die overal op universiteit worden gebruikt voor impact-gedreven onderwijsprojecten leren we welke methoden effectief zijn en passen in de EUR-context. Zo kunnen we modellen voor impact-gedreven onderwijs ontwikkelen, testen, bijschaven en opschalen. Ter ondersteuning van deze systematische werkwijze heeft Impact at the Core een beoordelingsteam van onafhankelijke onderzoekers.
Onderzoeksgebied Impact at the Core

Onderzoeksvragen

Onderzoeksmethoden

Resultaten

Evaluation Team
Prof. Arwin van Buuren – Academic Lead
Eldris Con Aguilar PhD – Postdoctoral Researcher
Joe Binetti PhD – Postdoctoral Researcher
Louise Smink - Jr Researcher