Disruptive Business & Marketing Strategy

5 dagen | Start november 2021 | Locatie: Rotterdam | €4.950 excl. BTW

Marketing is een vakgebied van strategisch belang voor een organisatie, immers, de business strategie (wat willen we bereiken) wordt vertaald in een marketingstrategie (hoe willen we dat bereiken) en marketing aanpak (wat gaan we concreet doen). Het executive programma Disruptive Business & Marketing Strategy verbreedt je blikveld vanuit marketing naar de business in de breedte. Daarnaast wordt de marketingkennis van deelnemers aanzienlijk verdiept. De laatste (wetenschappelijke) inzichten op het gebied van (digitale) marketingstrategie en business model innovatie, marketing finance en marketing purpose komen aan bod, alsmede competitive intelligence.

Doelgroep

Maximaal 25 ambitieuze deelnemers krijgen de kans om zich te verbreden en verdiepen op het gebied van marketingstrategie en effectief management. Dit programma is daarom speciaal voor marketingspecialisten met minimaal 5 jaar werkervaring in een commerciële rol. Van deelnemers wordt verwacht dat zij over marketingkennis op minimaal HBO niveau beschikken.

Leerdoelen

Na het afronden van deze opleiding ben je onder andere in staat om:

  • Op basis van concrete cases verschillende disruptive business modellen te benoemen en toe te passen 
  • De rol van jouw organisatie in het maatschappelijk domein te beoordelen, er een toekomstbestendige strategie op te formuleren en waar mogelijk te verwaarden
  • Op basis van de organisatie doelstellingen een heldere en onderscheidende (digitale) marketing strategie te formuleren
  • Te kunnen analyseren waar de waardecreatie van de organisatie plaatsvindt en marketinguitgaven als investeringen in waardecreatie te beoordelen
  • Concurrentie doeltreffend te analyseren en de inzichten toe te passen in de eigen marketing strategie

Programma

Het programma start bestaat uit 5 opleidingsdagen die duren van 9:30 - 16:30 uur en worden afgesloten met een borrel. Lunch is alle dagen inbegrepen.

19 november 2021

Business Model Innovation

10 december 2021

(Digitale) Marketing Strategie

21 januari 2022

Marketing Finance

18 februari 2022

Marketing & Purpose

Competitive Intelligence

18 maart 2022

Identificatie Marketing Kernprobleem

Naast de opleidingsdagen wordt uitgegaan van 2-3 uur zelfstudie per opleidingsdag.

Voor een uitgebreid programma van deze opleiding kunt u hier de brochure downloaden.

Werkwijze

Aan de hand van cases en klassikale discussies worden uiteenlopende vraagstukken uit de marketingpraktijk belicht en uitgelegd aan de hand van theorie en wetenschappelijke inzichten. Voor elke module wordt van de studenten verwacht dat zij vooraf de stof uit onze online leeromgeving voorbereiden. Deze stof kan bestaan uit voorbereidende cases, video’s over marketingtheorie en artikelen waarin modellen wetenschappelijk worden onderbouwd. Deze aanpak van onderwijs komt voort uit onze visie dat onderwijs gegeven wordt door middel van active blended learning. Hierdoor zijn de collegedagen meer interactief, uitdagend en inspirerend.

Docenten

De colleges worden gegeven door ervaren hoogleraren en universitair docenten van Erasmus School of Economics en Rotterdam School of Management aangevuld met zeer ervaren praktijkdocenten van net NIMA. Alle docenten zullen hun theoretische expertise combineren met nuttige cases uit de praktijk, om een zo compleet mogelijk programma te verzorgen. 

Kosten

€4.950,- (excl. BTW).

Contact

Voor vragen over dit executive programma kun je mailen naar erasmusmarketinginstitute@ese.eur.nl.

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen