ESHCC Mentorprogramma

Support the future generation
Students sitting on a bench on campus and chatting with each other

Misschien herinner je je tijd bij Erasmus School of History, Culture and Communication (ESHCC) nog en hoe je je loopbaanoriëntatieproces hebt ervaren. Hoe moeilijk het soms kan zijn om erachter te komen wat je wilt doen, met wie je moet praten, hoe je moet netwerken en hoe je je moet voorbereiden op de arbeidsmarkt.

Een beetje hulp van iemand die in jouw schoenen stond, zou heel nuttig zijn geweest. Jij kunt die changemaker zijn door mentor te worden!

ESHCC lanceert van 13 november tot en met 17 december 2023 een MentorMe Pilot. Gedurende deze periode van 1 maand, heb je de kans om als eerste ESHCC Alumni het nieuwe mentorplatform voor studenten en alumni uit te proberen.

Over MentorMe

MentorMe is een online platform dat studenten in contact brengt met alumni van Erasmus School of History, Culture and Communication voor een mentor partnerschap. Het geeft studenten en alumni de mogelijkheid om door de jaren heen opgedane kennis, ideeën en inzichten te delen. De online omgeving is een plek waar ze een professionele relatie kunnen opbouwen op basis van hun gedeelde ervaringen met studeren aan ESHCC.

Waarom mentor worden?

Als facilitator van persoonlijke en professionele groei kun je studenten helpen hun zelfvertrouwen te vergroten, advies te geven over hun loopbaanplanning en hun vaardigheden te ontwikkelen. Het helpt je ook je interpersoonlijke en managementvaardigheden te versterken, in contact te komen met potentiële sollicitanten en nieuwe en frisse inzichten op je eigen werkgebied te verkrijgen.

Hoe werkt het?

1. Schrijf je in als alumnimentor door onderstaand aanmeldformulier (in het Engels) in te vullen.
  2. Na registratie als mentor ontvang je een uitnodiging om een ​​account aan te maken op het MentorMe-platform.
  3. Je kunt je LinkedIn-account gebruiken om je profiel in te vullen, of alle informatie handmatig toevoegen. In je MentorMe-account kun je aangeven wat voor soort advies je bereid bent te geven.
  4. De daadwerkelijke pilot loopt 1 maand en start op maandag 13 november 2023: zorg dat je profiel voor deze datum gereed is.
  5. Vanaf 13 november kunnen studenten je een verzoek sturen voor een online belafspraak.
  6. We vragen je om gedurende de pilot 2-3 gesprekken met studenten in te plannen. Houd je beschikbaarheid op het MentorMe platform up-to-date: dit helpt studenten om alleen consulten te boeken op tijden dat je beschikbaar bent.

Schrijf je in als mentor

Ben jij er klaar voor om je kennis en loopbaanervaringen te delen met huidige studenten en je eigen netwerk op te bouwen?

Meld je dan hieronder aan voor het mentorprogramma en ontvang een uitnodiging voor het MentorMe platform!

Register as a mentor

Erasmus University Rotterdam handles your information confidentially.
By submitting my details, I agree with the privacy statement of Erasmus University Rotterdam.