ART ANATOMY: de kijk van wetenschappers en kunstenaars op anatomie

vrijdag 4 okt 2019, 19:00 - 01:00

AVL Mundo, Keileweg 18, Rotterdam

Meld je nu aan Voeg toe aan agenda
ART Anatomy

Kennis van de menselijke anatomie ligt aan de basis van de biomedische wetenschap en de kunsten. Tijdens ART ANATOMY reageren wetenschappelijke onderzoekers op beelden van Atelier van Lieshout. Laat je rondleiden door medische- en kunststudenten, of bepaal zelf het scenario tijdens de interactieve videopresentatie 'Robin'. En sluit de avond af tijdens het feest in de culturele broedplaats AVL Mundo.

De avond wordt gehost door spoken word artist Elten Kiene. We trappen af met een feestelijk drankje om 19.30 uur.

Laat je rondleiden in de buitententoonstelling door de gidsen van Science Gallery Rotterdam en AVL Mundo.

Tijdens de Nacht van de Wetenschap mag jij als bezoeker kiezen hoe de toekomst eruit komt te zien. In de interactieve film 'Robin' volg je de hoofdpersoon Robin van geboorte tot dood. Op cruciale momenten in het leven mag jij als toeschouwer kiezen wat er gaat gebeuren – de film neemt dan een andere wending. Hoeveel privacy gun je Robin? Bemoei je je met Robins partnerkeuze? Na afloop bespreekt Tim de Mey, wetenschapsfilosoof aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, de gemaakte keuzes met het publiek.

Dans op het inspirerende terrein van culturele broedplek AVL Mundo.

Over Science Gallery Rotterdam

Met Science Gallery Rotterdam creëert het Erasmus MC een ontmoetingsplek voor wetenschappelijk onderzoek, de kunsten en Rotterdammers. Het doel is wetenschap dichterbij de maatschappij te brengen, door middel van interactie met bewoners van Rotterdam en combinaties van kunst, techniek en design. Science Gallery Rotterdam werkt samen met het Centrum Beeldende Kunst (CBK) en Museum Rotterdam. Vanaf 2020 zal de Science Gallery gratis tentoonstellingen en evenementen aanbieden. De komende jaren wordt een vaste locatie in het Erasmus MC gerealiseerd.

Over AVL Mundo

Joep van Lieshout is een kunstenaar met een internationale reputatie. In 2008 richtte hij Stichting AVL Mundo op, met als doel cultuur te ondersteunen in de breedste zin van het woord. Vanuit haar basis BRUTUS, een 3500m2 oud fabrieksgebouw aan de Keileweg, in Rotterdam, organiseert de stichting tentoonstellingen en evenementen met een internationale status. De tentoonstellingen vormen een aanvulling op het Nederlandse cultuurklimaat en geven de stad Rotterdam tegelijkertijd een culturele impuls. De stichting maakt het werk van Atelier Van Lieshout zichtbaar voor een groter publiek, bijvoorbeeld in de beeldentuin.

Over de organisatie

ART ANATOMY wordt georganiseerd in het kader van de nationale Nacht van de Wetenschap, door het Erasmus MC en de Erasmus Universiteit Rotterdam, i.s.m. de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) en Atelier Van Lieshout. Het evenement kwam tot stand dankzij de medewerking van o.a. Prof. Gert-Jan Kleinrensink, Elten Kiene, Tim de Mey en Joep van Lieshout.

Vragen over ART ANATOMY? Bekijk het Facebook event of neem contact op met Fred Balvert, projectleider Science Gallery Rotterdam, Erasmus MC via 06 4143 1721 of f.balvert@erasmusmc.nl.