International Summer School Riga: Cultural Entrepreneurship and Leadership 2023

Latvian Academy of Culture

Voeg toe aan agenda
International Summer School Riga

Wil je het hart van de Baltische regio bezoeken terwijl je de culturele leidersgeest in jezelf vindt en de waarde van je studie vergroot? Erasmus School of History, Culture and Communication en de Latvian Academy of Culture presenteren: International Summer School: Cultural Entrepreneurship and Leadership 2023 in Riga!

Wat is de International Summer School?

Van 17-26 augustus 2023 biedt de International Summer School lezingen, workshops en bezoeken over cultureel ondernemerschap en leiderschap. Deelnemers aan de International Summer School krijgen de kans om hun eigen projecten te ontwikkelen op basis van uitdagingen uit hun land. Door middel van interactieve communicatie zullen docenten hun kennis delen en zullen de deelnemers ervaring en vaardigheden opdoen.

De docenten van de Summer School zullen de deelnemers helpen leiderschaps- en ondernemersinstrumenten te ontwikkelen. De deelnemers zullen deze toepassen op de culturele context van hun eigen land, zoals economische concepten op basis van actuele onderzoeksvragen. De belangrijkste domeinen die aan bod komen zijn podiumkunsten, musea, cultureel erfgoed, cultureel toerisme, mode en Europese subsidies. De deelnemers ontvangen een certificaat na het behalen van de eindpresentaties (4 ECTS).

View on Riga

Wat is het doel van de zomerschool?

Mensen die studeren en werken in de culturele sector in staat stellen cultureel leiderschap en ondernemerschap te tonen, veerkracht en duurzaamheid te ontwerpen door reconstructie, opnieuw leren, reflectie op kennis en praktijkontwikkelingen en co-creatie bij het aanpakken van actuele vraagstukken.

Wie zoeken we?

Bachelor- en masterstudenten, onderzoekers en universitaire medewerkers uit de kunst- en cultuursector, de economie en de bedrijfskunde.

Geïnteresseerd?

Vul dan vóór 1 april het sollicitatieformulier in, voeg een curriculum vitae en een motivatiebrief toe waarin de redenen voor de keuze van deze Summer School en het programma worden aangegeven (2000 - 3000 tekens met spaties) en stuur deze naar elza.stalidzena@lka.edu.lv.

Download het sollicitatieformulier

Belangrijk: het formulier moet worden gemaild naar elza.stalidzena@lka.edu.lv.

Hoe kan ik de Erasmus+ beurs aanvragen?

Studenten en medewerkers kunnen voor hun kosten een Erasmus+ mobiliteitssubsidie aanvragen. Voor meer informatie over de Erasmus+ mogelijkheden voor zowel studenten als medewerkers kunt u contact opnemen met het International Office EUR, via erasmusplus@eur.nl.

Contact

Meer vragen over deze summer school? Neem dan contact op met de projectcoördinator van de Latvian Academy of Culture in Riga, Elza Stalidzēna, per mail elza.stalidzena@lka.edu.lv of telefoon +371 25636066.